Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, September 12, 2011

Pengat pisang n sagu

salam semua.... dah puas berhari raya mari kita gantikan puasa yg tertinggal lak.... baru hari ni dapat mulakan sbb beraya sakan.... is better late than never kan. dan kalau kita ganti puasa yg wajib tu akan dapat jugak ganjaran untuk puasa sunat enam tu... begitulak kata ustazah masa belajo dulu2.... so kena buat yg wajib dulu dan kalau sempat baru buat puasa enam pulak... agak2 sempat x?.... sendiri mau ingatla kan.

dan menu untuk bukak posa ari ni kak rose buat pengat pisang tanduk dengan sagu... mmg ngam sangat makan sejuk2 pengat ni, x de sukatan untuk resepi ni, kak rose main taruk je semua.... asalkan kena dengan tekak kira ok la tu .

dan ni pulak kak rose buat nasi goreng sempoi, taruk udang cincang banyak2, makan dengan salad timun dan keropok.... habis sudah sehari puasa ganti and 7 more days to go!

9 comments:

kasihredha said...

dua2 suka
sedapnya menu berbuka akak
selamat bbuka kak :)

tun_telani said...

tak terpikir pulak nk wat pengat pisang ngan pisang tanduk nih.. aritu punyer laa byk pisang tanduk kt umah, smp tiap2 hari mkn goreng pisang atau sira. hihi

Kak Sam said...

Ari tu ada nonton dr zahazan dalam MHI. Dia kata boleh buat puasa 6 dulu. puasa yang diqadakan boleh dibat selepas tu. Pening saya dibuatnya. Pada saya buat aje le. Semoga Allah menerima apa yang kita lakukan.

suri solehah said...

alhamdulillah..dah dapat mula akak..suri ni masih duk layan nafsu makan..bila nak mula puasa tak tahulah...dah pulak tu terliur tgk pengat pisang pulak dah ni hehe

Kak Rose said...

kasih, terima kasih... banyak hari lagi nak g ni

Kak Rose said...

tun, kak rose pun dah puas makan yg goreng dan baki tu buat pengat ni. sedap n x lembik!

Kak Rose said...

Sam, entahlah. kak rose pun jd a bit confuse... buat je la dan harap2 amalan kita akan diteriamNya.

Kak Rose said...

Suri, kalau ikut ati, hari ni pun ada jamuan raya n makan2 lagi...tp kena kuat semangat la. harap2 x tergoda.

Naz said...

Kak Rose, Assallamualaikum..
Pengat pisang yang sedap.. Kalau dapat pisang nangka lagi best kan sebab rasa dia yang masam manis tu..
Nasi goreng akak tu pun shedapppp sangat rupanya..