Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, September 9, 2011

Juadah petang ni... pisang jer!

selamat petang semua.... meh minum petang dengan goreng pisang tanduk rangup ni.... jemu kan makan biskut raya tu, tp yg pasti biskut raya tu akan terbiar saja atas meja bila ada menu yg lain.... sebagai ganti kak rose buat goreng pisang ni dan makan dengan cicah sambal kicap jawa.... mmg kejawaan terserlah dengan adanya sambal kicap ni. trademark orang johor kan makan gorengan mesti cicah sambal kicap dan kak rose x terkecuali. pada yg belum pernah try, x rugi mencuba. batter goreng pisang ni kak rose amik dari sini yang banyak sangat versi batter untuk memacam gorengan... pilih je mana satu nak try. pasti x mengecewakan.

jemput semua.... goreng pisang tanduk cicah sambal kicap dan nescafe o panas2

6 comments:

Cheq Sue said...

mmmmm dah dua orang tayang goreng pisang...kite pulak tengah xde stok...teringat pulak anak pokok pisang tanduk yang dicangkul orang kat belakang rumah ni...geram betul

Uncle Lee said...

HelloKak Rose, I have always loved goreng pisang. But never eaten bulat ones like your display, ha ha. Looks very nice too.
Saya suka tu goreng keledek too.

And breadfruit...forgot the Malay name for it. I think its 'buah sukun'? Betul?
When fried, really nice.
You have a nice weekend, simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

Kak Rose said...

cheq Sue, kat sini pun susah nak cari pisang tanduk ni... kalau ada pun rm4.50/kg... sebiji ni pun dah dekat sekilo! kat kg baru 2.50/kg

Kak Rose said...

Hai Uncle Lee, tq for dropping by. me too, any goreng pisang yg panjang nor yg bulat, semua suka saja. this pisang tanduk is really big one, so kak rose potong2 to slices, that's why look like bulat2... nice n yummy!

yes, i like that breadfruit jugak... tp x boleh makan banyak... nnti angin satu badan!

same to you, have a nice n wonderful weekend.

fuzidss said...

sedapnya makan panas2

suri solehah said...

pisangpun sodap kak..tambah dah asyik duk makan kuih raya n benda2 pulut ni huhu