Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, September 17, 2011

Jom sarapan ngan lempeng

Asalamualaikum dan selamat pagi semua, selamat berhujung minggu dan selamat bermalasa2an... pasti ramai yg gantung piok sbb masih ada jamuan rumah terbuka yg perlu dihadiri. tak kurang juga jemputan kenduri kawen.... dan hari ni juga esok ada jemputan kenduri untuk kak rose ni...sah la dua hari leh gantung piok koli kan...

tp pagi ni disbbkan kehabisan roti, terus teringat nak makan lempeng cicah dengan sambal tumis... semalam g melaka jenguk anak bujang yg kat sana dan balik dah lewat malam, x sempat nak bli roti, so pagi ni dapatlah makan lempeng sempoi ni dengan nescafe panas2... sedapnya, lama dah x wat ni.

selamat sudah lempeng dengan sambal tumis ni bersama nescafe panas2.... pas ni g kenduri pulak! dan ada rewang rumah jiran setaman untuk kenduri esok lak.

21 comments:

kasihredha said...

kak
lempeng akak sungguh cantik
kalau saya buat tak pernah jadi cantik macam ni :)

deeTha H said...

salam mbakyu...
apa kabar??
Mohon maaf lahir & bathin ya, Lebaran ... :)

Sue @ Nenie said...

Lempeng cicah sambal..Sedapppp....

Kak Rose said...

kasih, lempeng kelamkabut sbb kehabisan roti. x kiralah rupanya camner pun, asalkan sedap dan mengenyangkan. itu yg pentingkan?

Kak Rose said...

deetha, kabare waras nduk.

salam lebaran dan mohon maaf lahir batin jugak dari kak rose ya...

Kak Rose said...

Sue, kalau kat kampung ni ramai2 berebut makan lg sedapkan!

Lovely Kitchen said...

alaaa lempeng pun menggoda sungguh...mmg seni tgn kak rose...buat E-na nak ngap je skrin ni..

azieazah said...

Lempang pun dah nikmat sangat dah tu Kak ROSE... Sambal tu sungguh menggoda saya!

bintangjauh said...

Salam Kak Rose,
Cumanya mahu mencuba boleh berkomentar ke tidak. Selamat meneruskan sambutan ber-open-house.

Salam manis manis madu.

BintangJauh said...

p/s: cuba lagi, computer yang satu lagi!

Kak Rose said...

Ena, kalau dekat boleh kita makan sama2... cicah sambal!

Kak Rose said...

azie, perut lapo pagi2... apa pun sedap!

Kak Rose said...

Ratna, Alhamdullilah, sudah pulihya penyakit pc tu ya?

ma'chiks said...

salam, gebu lempeng! bestkan makan nge sambal tumeh bilih lain dr yg lain,kan

Naz said...

Kak Rose, sedap lempeng makan dgn sambal tumis..nyumm,,

Arizakiah said...

Saya tengah lapar nih...tengok lempeng dan sambal tumis tu bertambah-tambah muzik keroncong perut saya....ahaks...

Uncle Lee said...

Hello Kak Rose, saya suda lupa bila I last ate this. Your this lempeng looks soooooo good! I think 6 pieces will do me fine.
Ada lagi? Ha ha.
I love the colour.....
Have a pleasant week, and simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

Kak Rose said...

ma'chicks, kak rose kalau makan lempeng mesti nak cicih sambal tumis tu. sedap!

Kak Rose said...

Naz, makan laju jer tp nak buatnya tu yg malas...

Kak Rose said...

Arizakiah, kalau lapar apapun nampak sedap kan....

Kak Rose said...

Lee, ur wife sure pandai buat ni... maybe even look better than mine. so nice to be taken with sambal tumis ikan bilis!