Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, May 14, 2019

Iftar#8 satay kajang

Asalamualaikum dan salam Ramadhan ke 9

 bila lama tak makan satay kajang, maka tekak pun teringin nak makan lah kan... so turutkan jer keinginan tu. tapi masa puasa ni lah macam2 menu semua teringin nak merasa... jahat betul tekak ni, macam2 yang dikehendaknya kan.. so petang semalam beli lah satay ni... tapi kan punya la tamak anak yang g membeli tu.  empatploh cucuk untuk kami bertiga? frozen sate la jawapnya!

 dan banyak ni jer yang kak rose mampu makan... bila dah minum air teh suam2 tu dan makan buah, memang dah rasa penuh perut tu...

buah untuk petang semalam... murcott dan buah anggur merah yang crunchy dan manissss

 mixed seafood tomyam guna home made paste...  lepas solat terawih baru lah makan nasi.. tapi kan memang tak boleh nak makan sangat sbb dah kenyang makan sate tadi, lagi pun dah lewat malam, meratah jer lah tomyam ni. ada jugak fillet ayam goreng untuk anak yang nak makan nasi.

 sayur lagi... bendi yang gemuk2 goreng dengan cili merah dan telor. sedap jugak meratahwalaupun dah sejuk!

sebahagian dari kuih cara berlauk daging yang kak rose buat untuk hantar ker mesjid... petang semalam giliran barisan rumah kak rose untuk buat sumbangan iftar, buat yang mudah2 jer dengan bahan yang ada..

dan sahur kak rose pagi ni, en asben tetap dengan toast n nescafe nya, si anak pulak 1st time nak sahur dengan nasi dan ayam goreng. selalunya dengan cornflakes atau koko krunch jer. Alhamdulillah dengan rezekinya...

3 comments:

Umi Nazrah said...

menggoda nau tengok menu di waktu tengahari ni. hahaha. silap masa ni pi buat blogwalking sekarang. hahahahahahahaha

Kak Rose said...

Umi Nazrah..mekasih blogwalking kat sini. mana tau boleh bagi idea nak masak petang nanti tu..

ANDAIANNYA said...

Bendi gorang tu yang menggoda sungguh