Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, May 27, 2019

Iftar#19 bila hati dah dikampung...

Asalamualaikum dan semuga kita terus diberikan rezeki untuk meneruskan ibadah di bulan Ramadhan ini... Insya Allah.

 ya, bila hati dah dikampung, kami berbuka pun seadanya jer... setiap kali bulan puasa kami akan berkumpul semua untuk berbuka bersama.. tapi yang pasti dah dua kali berpuasa tanpa emak dan bapak tersayang. Al-Fatihah, tapi akan teruskan tradisi ini, semuga ikatan adik beradik tak kan terenggang untuk selamananya. Alhamdulillah... walaupun tak semua dapat hadir berkumpul, tapi kami tetap happy dapat berbuka bersama2..

 menu berbuka yang simple je.. kak rose buat ayam ungkep ni..

 dan goreng karipap frozen, store bought. beso2 gedabak nampaknya... tapi isi separuh angin jer dalam tu dan memang tak kan dapat rasa macam yang kita buat sendiri kan! apa pun Alhamdulillah dengan rezekinya.

lauk legend ni memang habis en asben dan anak yang makan... cili hijau racik halus, goreng bersama bawang putih (lebihkan bawang putih), bawang merah, gorengkan hingga layu, tambahkan kicap dan masukkan ikan bilis yang dah digoreng rangup... wallaaaaa sedapnya makan dengan nasi hangat2. yang ni kak rose sediakan awal2 bahannya dan gorengkan masa lepas balik dari terawih. wallaaaaa sedapnya makan dengan nasi hangat2. ayam ungkep pun tolak tepi jer.

2 comments:

Seri Kandi Di Tanah Jauhar said...

kalua ada lauk yg bawah tu, memang tak lakulah segala lauk ayam, haha

Kak Rose said...

tepat sekali tu SK!