Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, December 1, 2016

Lemak putih kacang+tauge

 bila masa craving nak makan masak lemak simple, buat jugaklah dengan bahan apa yang ada stok dalam fridge.... jadilah sayur cacamarba semua taruk apa yang ada... tapi kisahnya, udang yang dah sedia dan ready untuk nak join sayur ni dalam periuk, tertinggal la pulak... dah siap masak dan senduk masuk dalam mangkuk ni barulah terpandang udang dalam mangkuk ditepi sinki... boleh cam tu? sian ko udang, sudahnya masuk balik dalam fridge biar dia keras kejung sekali lagi....

 masak lemak cam ni pun boleh makan bertambah2 nasik... just kacang panjang+tauge+carrot dan bawang besar banyak2 kasi manis rasanya... ishhhh!!!! macam bangla pulak nak makan bawang banyak2 kan...

 
dan pelengkap pada sayur lemak yang membuatkan nasik bertambah2... ikan masin ni lah... dan bila ada baki, petang tu kak rose kukus pulut pulak makan dengan ikan masin ni... ada jugak serunding daging untuk digandingkan dengan pulut, tapi ikan masin jugak jadi pilihan... bahaya betul bila atas meja ada ikan masin, dua pinggan nasi rasa macam tak cukup lagi.... ishhhhh!!!

3 comments:

Phong Hong said...

Bawang banyak2 baru sedap. Masak lemak simple macan ni pun OK, berselera makan. Nak2 ada ikan masin. Tambah nasi lah macam tu...

Kak Rose said...

Betul tu PH, jahat tau ikan masin ni, buat makan bertambah2 jer kan.

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL