Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, March 8, 2015

Street Art, throwback

 Salam hari minggu buat kawan2 semua.... cuti2 ni kak rose belanja gambar lontar belakang yang kak rose g jenjalan di Street Art bersama dengan anak2 hari tu... banyak gambar, tapi sangat malas nak edit n resize bagai.... ni adalah salah satunya antara banyak2 lukisan di Street Art tu.... dan kak rose sangat bernasib baik sbb tuan punya diri dalam lukisan tu berada dikedainya, My Own Cafe tu, so dapat lah snap gambarnya berlatarbelakangkan lukisan tu.

 lukisan yang ada di dinding cafe tu.... tapi sayang sangat banyak lukisan yang ada di sepanjang dan disekeliling Street Art tu banyak yang dah rosak dan catnya tertanggal dari dinding... ada yang cuma tinggal bekas jer macam lukisan Bruce Lee tu. ya la, lukisan tu didinding bangunan usang, dah tentu terdedah dek panas dan hujan....kalau lah ada penjagaan yang rapi sudah tentu ianya lebih menarik pandangannya!

 tuan punya diri tu berposing dengan berlatarbelakangkan lukisan tentang dia yang berjualan dengan mengandar bahan2 jualan... tapi kini dah ada sebuah cafe yang cantik di Lebuh Cannon. lukisan ni masih dalam keadaan seperti asal sebab ianya terletak didalam cafe, terlindung dari hujan dan panas. kalaulah lukisan yang lain punyai perlindungan seperti ini..... sayang sekali!

tuan tanah nak jugak bergambar dengan lukisan ni... agaknya terdaya ker nak menjunjung kandar ni dengan muatan jualan didepan dan belakang bakul tu? posing je yang boleh kot, nak bawak lemak yang banyak2 tu pun dah berat, ni kan pulak nak mengandar barang!

No comments: