Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, September 27, 2013

Alahai En. Posmen....

 wahai encik posmen yang sangat rajin.... broommm brommmm laju jer campak surat kat depan rumah, kalau kita sedar kedatangannya, kira ok la kan... tp kalau tidak, cenggini le jadinya... dah banyak kali jadi camni.....rahmat Tuhan yang turun ditengahari Jumaat telah membasahkan bil indah water ni.. apalah gunaya ada post box kat pagar rumah tu kalau bukan untuk surat2 cam ni kan...

masa keluar angkat kain td mmg x dak lagi surat ni....masa tu baru nak hujan. so bersangka baik je la... agaknya en. posmen  tu nak cepat sbb hari dah nak hujan, campak je la surat tu...basah kalo ada apa kesahkan....nasib baik jer surat tu x dicampaknya dalam hutan atau pun sungai kan....so pesanan untuk en posmen yang rajin tu, buat lah kerja yang diamanahkan dengan sempurna, agar berkat gaji yang diterima nanti kan....

3 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Mujur tak dibuang ke longkang kak rose... aduh nak cepat punya pasal :/

Mel said...

moga diberi hidayah pada posmen tu agar mata pencariannya berkat.hihi

Delima Zamrud said...

Sabaq lah kak ros sbb tu kan kalau d5 terserempak ngan posmen tu kat depan umah bg senyuman manis pastu tanya khabar hormat dia sbg posmen hehhehe bukan apa klu kita layan org baik2 nnt dia pun serba salah lah nk buat surat kite camtu, syukur alhamdulillah setakat nie surat2 or pos laju D5 dihantar dengan sempurna :D..