Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, November 20, 2012

Ada kari, boleh la menjala....

 salam dan selamat pagi... ceria selalu hendaknya. buat roti jala ni petang semalam.... bila ada kari yang berlebihan mula la terpk nak buat roti jala, walaupun x berapa rajin nak menjala tu tp gagahkan diri jugak la... sebabnya nak makan kan. jadila jugak jala yg x seberapa ni. kalau malas sangat nak menjala buat lempeng je pun ok jugak kan?


 masih guna resepi yang sama setiap kali buat roti jala... resepi ni mmg ngam sangat n mudah disediakan. mekasih ya Ummi.

ROTI JALA by Ummi

2 cawan tepung gandum
2 cawan air
1 bj telur (kak rose buh 2 biji telor grade c)
1 sudu kecik garam halus
beberapa titik pewarna kuning (kak rose tambah kaler ijo jugak)

Masukkan semua bahan ke dalam blender dan blend hingga semua sabati.
Perapkan selama 1/2 jam .
Panaskan kuali dgn api sederhana.
Sediakan kuali leper non-stick dan masukkan kedalam acuan roti jala.
Tebar/kirai adunan atas kuali.
Biarkan hingga roti jala tu masak.
Angkat dan gulung/lipat ikut citarasa masing2.

selamat untuk dinner petang semalam....

6 comments:

JaSSNaNi said...

canteknye roti jala ni.. perghhh.. sedap plak tu kari tu.. aduyaiii.. terliur la..

atie @ ejay said...

roti jala ijo kuniiiing:)

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

saya pun menjala jugak baru2 ni.. tp jala serabai je.. bukan jala cantik mcm kak rose ni.. hehehe.. belum ada acuan botol tulah kak..

Fauziah Mohamad said...

ai cantiknya roti jala ni...dengan karinya yg nampak mantopsss sgt....ish tertarik sgt

kasihredha said...

saya pernah buat..ikut resepi akak...hasilnya sedap...cuma akak punya lagi cantik dan kemas...saya punya selekeh...hihi

Rohana Sani said...

mcm mana buat jala yg cantik mcm tu... Blh share tak....