Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, May 7, 2010

Gaji busu


Alhamdullilah.... akhirnya dapat juga merasa pegang duit dari titik peluh sendiri.... nilah gaji busu yang pertama dan terakhir dari Pizza Hut. dapat peluang keja selama sebulan je sebagai part timer kat situ (keja 4 jam je sehari tapi duk sana dari petang hingga larut malam - pot pet ngan kawan2) dan terpaksa berenti sbb lusa dah nak g sambung belajar . awal2 tu tak nak bagi dia g keja sbb tak de lesen lagi.... susah nak bergerak jadi kena abiskan kursus amik lesen dulu baru boleh keja. hari sabtu ni kami sekeluarga akan menghantar busu ke Kolej Matrikulasi Teknikal Kedah di Pendang, Kedah. Muga busu dapat capai apa yang diidamkan, mama dan ayah doa dari jauh...belajar rajin2 ya....

4 comments:

ain said...

Alhamdulillah. dpt la anak kak rose merasa pengalaman bekerja sebelum memulakan pengajian. Mudah2an busu akan terus cemerlang.

Kak Rose said...

tima kasih ain, itulah juga doa mama ngan ayah. selalu

rohaya said...

salam kak rose ...anak 2 saya pernah gak blajar kat situ ...tp masa tu masih lagi sek men tek nik pendang.. 4 tahun saya berulang alik kesitu..mak lumlah 2 orang.. lepas abangnya kluar adiknya pula masuk... skrg mrk dok kat ipta.. sorang sambung kat poli syed sirajuddin perlis.. sorang lg kat utm kuala lumpur..semuanya tinggal memori...

Kak Rose said...

Rohaya, dulu kami duk Langkawi dan anak sekolah kat Sek Men Teknik Alor Setar, berulang jugak tapi kini lebih jauh lagi.... kenalah berkorban demi anak2...