Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, May 1, 2021

Iftar #18 pulut serunding ikan

Asalamualaikum dan salam Ramadhan ke 19... semakin menghampiri ke penghujung dah bulan mulia ni... tapi sayang dalam keadaan norma baharu, semuanya pun dalam keadaan yang sangat berbeza dari tahun sebelum2nya... solat tarawih pun buat sendiri2 dirumah setelah pada awal ramadhan tu jemaah terawih dan tadarus muslimah dah ada yang disahkan positive covid dan telah menjangkiti at least 5 keluarga, dan hingga kini semua masih dalam rawatan di maeps serdang dan seorang ibu jemaah masih dalam unit rawatan rapi di hospital sungai buluh. semuga Allah berikan kesembuhan buat semua, dugaan sungguh dibulan ramadhan ni kan. apa pun kita smua jaga diri dan keluarga semuga dijauhkan dari segala wabak bahaya ini. jom lah sediakan juadah berbuka kita pulak.
semalam ada sedikit rajin, kukus pulut siap kaler daun pandan dan pewarna hijau bagi cantik2 baru lah berselera nak makan kan.. dan serunding ikan tu kak rose buat masa belum puasa lagi, so boleh lah makan dengan pulut tu. goreng juga potato wedges, tak habis makan pun.
buah jambu batu dengan serbuk asam yang sedap ni... meratah jambu ni pun boleh kenyang dah.
lauk legend yang teringin sangat nak buat setiap bulan puasa... so simple yet sooo sedapnya la haiii
gulai daging leftover pun ada banyak lagi, so panaskan untuk lauk kali ni... tapi kak rose tak makan pun yang ni. telor mata dengan kicap tu dah cukup dah!
sayur baby kailan goreng bodo2..tetap sedap digandingkan dengan telo mata kicap tu. Alhamdulillah dengan rezeki dibulan puasa ni..
 

No comments: