Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, November 16, 2020

Telur goreng pun sedapppp

tukang masak ni kekadang tu memang blurrrr je nak masak apa kan... ada yang cakap soalan paling susah nak jawap bila tanya si tukang makan "ari ni nak makan apa?" memang tak de jawapan lah... jadinya tukang masak pun reka lah sendiri menu apa yang nak dihidang. nasib baik lah tukang makan ni tak cerewet... apa yang dimasak itu lah rezeki hari itu... mudah kan kerja tukang masak..
nak buat goreng telor ala kedai tom yam macam kat sini tu... tapi bila api tak cukup kuat, jadilah macam telor dadar biasa jer... yang penting ada rasa tu pun dah cukup sedap kan... dan kak rose add up sedikit perahan limau dalam telor tu, biar ada rasa sedikit masam2 gitu... dan potongkan sedikit bawang dan cili merah... suka suki nak menderhakan resepi telor gorenh ala thai tu... tapi kita yang buat dan yang nak makan dia kan, so ikitlah citarasa sendiri. boleh kan?
sekeping boneless dada ayam buat masak sambal ni, just gorengkan ayam tu dan masuk dalam sambal tumis yang memang dah sedia ada stok frozen... mudah kan!
sayur cenggini memang pebret en suami lah... tumis peria dengan udang dan tukang masak pun suka jugak dengan sayur ni.. Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah bagi..Aamiin
 

No comments: