Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, December 18, 2018

Ulangkaji...

selamat mengulangkaji belajar buat roti...😍😍

 kisah pagi semalam, balik dari berbrisk walk pepagi hari tu, kawan ajak pulak g kelas buat roti ni.. kak rose dah g dulu, tapi tak rajin nak praktik kat rumah pulak... sebabnya vitamin m tu banyak sangat dan jugak sebab tukang makan x de kan... so memang bm pun dah jadi tukun jer! tapi bila kawan ajak g ni, ade terajin pulak n ikut... refresh la kononnya... hihi. harap2 lepas ni ade la kerajinan nak memanaskan cik noxxa tu..

 blajar buat doh asas jer pun... dan kami diajar how to membentuk dan mempelbagaikan perisa roti tu... memula guna inti kacan merah dan buat roti sarang lebah bersama sosnya..

 intik kacang hijau dengan cara pintalan yang lain pulak.  dan yang ni mexican bun yang belum bermekap dengan toppingnya yang harum wangi bau kopi tuh!

 oreo bun yang sedap.

 mini pizza dengan topping mince chicken meat, green capsicum, bawang holland, tomato, cili sos dan mayonis... sedap.

 tangan amatur dan end result of mini pizza bun... sendiri buat sendiri gelak dengan kejadian nya. tiga tukang buat, tiga macam jugak bentuk kejadiannya! dan bun untuk chicken floss yang belum bermekap, pun tiga macam jugak bentuknya...😁😁

 bun sarang lebah, ade sedikit cantuk lah rupa tu.... bangga gitu!

 chicken floss dah bersalut dibadan bun yang macam2 bentuk tadi tu!

 another topping for the buns... bread crumb, paramesan cheese dan white n black sesame seeds

 butterscotch roti paun yang sangat lembut dan sedap... baru kuor dari oben terus potong dan ngap... nyaman sekali rasanya... butterscotch yang cair dalam tu menambahkan kesedapannya!

 bersama cikgu... terima kasih kak Hjh Hamidah Ahmad yang ajar kami pagi tu...

tiga anak murid yang sangat kecoh didapo bersama buns yang siap ditapau. tq sekali lagi, cikgu.


1 comment:

PH said...

PH bagi Kak Rose A++++