Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, August 27, 2010

Making coclored sugar sprinkles

salam jumaat semuanya..... wah ari ni tajuk omputeh ya.... ari tu ada terbaca tentang cara nak buat gula yang kaler2 ni.... tapi x ingat dari mana jadi sepagi ni kejut pakcik google soh carikan.... yalah nak beli kang mahal2 x mampu lak.... (sah kedekut) maklumlah poket dah burn beso... jadi kenalah pandai2 sendirik ya.... oh ya dan pakcik tu jumpa kat sini dan kak rose pun try.... kalau ada gula yang kasar2 lagi cantik kan.... kak rose cuba translate loosely.... cara dia camni....

bahan
gula pasir kasar
kaler of ur choice

letak gula dalam zipper plastik
letak setitik dua kaler (jgn banyak2 nnti gula jadi melekit)
goncang sampai semua gula coated ngan kaler tu
biar sebentar (biar kena angin sikit) pastu baru gunakan untuk hiasan

colored sugar.... yang ijo tu agaknya kena tambah sikit lagi kot kaler dia baru nampak terang gitu....ok wait for the next project.... kalau rajin lah.

No comments: