Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, March 23, 2023

Salam Ramadhan 1444

Gambar Tahun 2023 PNG | Vektor Dan Fail PSD | Muat Turun Percuma Di Pngtree

Salam Ramadhan 1444 kepada semua yang masih sudi singgah kat dapo kak rose yang hidup segan mati tak mau nih. Semuga Ramadhan tahun ini hadir dengan seribu rahmat, barokah dan segala kebaikkan untuk kita semua. Selamat menyambut Ramadhan dan selamat berpuasa. dan kak rose nak kongsikan pesanan dari Tuan Syeikh Mutawalli syi'rawi tentang pencuri pencuri dibulan Ramadhan

Berhati-hati dengan pencuri-pencuri di bulan Ramadan
‎Syeikh Mutawalli syi'rawi.

Pencuri 1
 Televisyen, pencuri berbahaya dan membinasakan puasa, mengurangkan pahala dengan sebab siri-siri, episod-episod dan program yang sia-sia.

Pencuri 2: Pasar-pasar, pencuri khusus yang menghabiskan harta dan waktu tanpa terkira supaya kita disibukkan dengannya. Tetapkan apa yang mahu dibeli sebelum pergi ke pasar (pasar “online” begitu juga 🤭)

Pencuri 3: Berjaga malam tanpa tujuan. Pencuri masa yang begitu berharga, yang mengharamkan dirimu daripada tahajjud dan istighfar pada malam-malam terakhir

Pencuri 4:
Dapur, khususnya bagi para wanita yang menghabiskan masa begitu lama untuk memasak pelbagai jenis makanan. Hingga boleh membawa kepada pembaziran dengan dibuang ke dalam tong sampah.

Pencuri 5: Telefon, perbualan yang panjang di telefon dan apa yang melibatkan dosa-dosa seperti mengumpat, mengadu-domba, perbualan-perbualan liar dan menyebarkan rahsia-rahsia.

Pencuri 6:
 Bakhil yang mengharamkan dirimu daripada mendapat ganjaran dan pahala sedekah yang memelihara daripada api neraka khususnya sedekah pada bulan Ramadan.

Pencuri 7: Majlis-majlis yang sunyi, tidak disebut zikrullah di dalamnya yang menyebabkan kerugian orang yang berada di dalamnya pada hari Kiamat.

Pencuri 8:
Akhir sekali, pencuri paling besar ialah medium-medium media sosial yang tidak digunakan untuk meraih keredhaan Allah.

Semoga Allah mentaufiqkan kita untuk memetik buah-buah Ramadan dengan melakukan apa yang dicintai dan diredhaiNya.

No comments: