Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, October 18, 2015

Pulut panggang gemuksss

 Asalamualaikum dan selamat pagi minggu.... sarapan apa pagi ni ya kawan2 semua? kalau buntu tak tau nak makan, apa kata buat pulut panggang cam kak rose ni.... tapi yang ni kak rose buat dah beberapa hari lepas... nak jugak tepek kat sini buat kenangan... dan kejadian pulut panggang ni adalah sangat gemuksss.... makan sebatang boleh kenyang dah... jimat daun pisang! dan inti serunding daging ni yang kak rose buat hari tu....

serunding ni agak kasar, maklumlah rajin sangat nak menyiat daging tu... so kak rose blend bagi halus baru isikan dalam pulut tu... nampak macam floss jer, dan  letak inti banyak2.... barulah ngam dengan pulut yang tebal tu...resepi serunding daging tu ada kat sini ya...

 panggang atas kuali jer.... dengan api kecik dan sentiasa golek2kan agar garing rata...

dan ni lah dia the end result.... pulut panggang yang gemuks gemuks tadi tu....

lambat nak dapat makan yang berpanggang, masuk jer dalam acuan ni dan bubuh serunding atasnya.... terus dapat ngap. tak perlu menunggu nak berpanggang bagai!


4 comments:

Shamsiah Abdul Rahman said...

Teringat pulak pulut panggang Sham yg gemukss dulu.
- okey jer K.Rose.. sekali makan dah kenyang.

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

yg dalam pinggan tu macam kat hotel kak.. hihi

Kak Rose said...

Ya Sham, makan sebatang, kenyang dah!

Kak Rose said...

SK, hotel dapo sendiri jer... hihi