Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, September 28, 2015

Pisang goreng+sambal kicap

 menu jawa yang tak dapat ditinggalkan.... setiap kali ada gorengan akan ade jugak sambal kicap buat most orang johor... terutama nya macam kak rose ni... rasa macam tak complete kalau tak de pencicah sambal kicap jawa ni... kalau kat kedai2 makan pun selalunya dia orang akan sediakna jugak sambal kicap atas meja... jawa johor jer ke yang suka makan gorengan cicah macam ni? ataupun ada kawan2 lain yang suka makan cam ni?... selera masing masing kan.

dan pisang yang sangat sedap ni kak rose bawak balik dari kampung pemberian mak tersayang.... pisang lilin kata mak... walaupun dah ranum masak tapi bila goreng tak pulak lembik... sedap n sangat manis... dan bertambah sedap bila makan cicah dengan sambal kicap jawa ni. sepinggan cam ni makan berdua sambil melayan tab....sedar2 dah licin pinggan! heaven sungguh!

4 comments:

nasa mulia said...

Yang bukan orang johor pun suka makan cenggini kak Rose...
Tapi dah tentu2lah orang johor yang ajar...sejak tu memang tak tinggal sambal kicap.

BaYu said...

Sedapnya...😃

Kak Rose said...

nasa mulia, oh ya ker?...tapi memang sedap kan!

Kak Rose said...

BaYu, memang sedap...