Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, September 19, 2015

Bila pisang over ripe


 ni la bila terlebih beli pisang... dan kat rumah buah lain pun ada banyak jugak... so pisang yang diidam tu macam terbiar jer... sudahnya over ripe... mula la macam2 resepi pisang yang kuor... ya la sayang jer kalau terbiar dan membazir kan... so kita transformkan dia jadi muffin yang lembut nih... mekasih pada Along Roz yang kongsikan resepi ni...

By: Roz@HomeKreation
Makes One dozen

INGREDIENTS: 170g Mashed Ripe Bananas (3 biji pisang emas) 3/4 cup Sugar 1 Egg - slightly beaten  1/3 cup Melted Butter 1 tsp Baking Powder* 1 tsp Bic Soda* 1/2 tsp Salt* 1 1/2 cup Flour* (* sift together) 


METHOD:
1. Place bananas & sugar in a bowl & mix until combined.
Add in egg & butter gradually while mixing.
Fold in dry ingredients gradually until well mixed.
2. Spoon into muffin cups/tin.
Bake 20 minutes at 180C.

2 comments:

sufe said...

cantik..nampak gebus je :)

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini