Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, September 12, 2015

Kerepek kentang

 home made kerepek kentang untuk kudapan petang2.... dok rumah ni tak de keja selain nak mengunyah jer! stok french fries ade dua packet tapi nak jugak kerepek yang buat sendiri ni.... puas ati la dapat makan yang sendiri buat ni.... so ikut la citarasa anak tekak sendiri.... nak masin ke nak manis ker... sendiri punya pilihan la kan...

kupas kentang, potong guna slicer yang zig zag ni, taburkan sedikit garam... and zasss dalam minyak panas.... goreng hingga garing n crispy.... sedap dinikmati dengan cicah cili sos. tak sedar sepinggan beso ni sekejap jer dah abes....

2 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Mcm mana nak buat kentang tu rangup kak rose.. saya buat selalu lembik jer..

Kak Rose said...

deep fry n lama, yatie... n yang penting hiris nipis2. klu tebal mmg susah nak garing!