Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, April 30, 2020

Iftar #6 kuih buah melaka

Asalamualaikum dan selamat pagi semua..
selamat menyambung PKP fasa ke 4 dan selamat berpuasa kita ya..

 dah enam hari kita berpuasa ya... dan bermacam menu dah cuba masak untuk menu berbuka kami.. dan kuih yang mesti ada untuk berbuka kak rose, salah satunya ialah kuih buah melaka ni. buat pun cuma secawan tepung jer, tapi tu pun tak boleh habis untuk kami berdua. bila dah dapat minum air dan makan buah banyak2 kan...

 buah yang ada untuk petang semalam... orange dan grapes panjang2 ni...

 lauk simple untuk petang semalam... phat phet chicken fillet...resepi kat sini.  en asben belikan chicken fillet ni sampai 2 kg, nak masak apa lagi ya... tu lah bila ketua keluarga yang pergi membeli, tak de nya nak beli sikit2... so masak lah sampai jemu.

 sayur bunga kubis goreng bersama capsicum... dan bunga kubis dan capsicum pun ada banyakkkk.. masak dan makan jer lah selagi belum habis, tak baik membazir kan..

ikan rebus goreng resepi dari mak mentua... goreng garing2 boleh meratah jer ni. yang ni kak rose oder delivery, dan memang mintak pilihkan yang kecik2.. Alhamdulillah, fresh ikannya, sotong dan udangnya pun fresh jugak. tapi kan goreng tiga ekoq kecik2 ni pun berbaki lagi..ya lah makan pun dah lewat, lepas terawih baru makan nasik.  dan memang kalau bukan bulan puasa memang jarang sekali kak rose nak makan nasik memalam. sahur kami memang tak makan nasik, cuma toast n nescafe jer..

1 comment:

Etuza said...

Follow first ya