Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, October 23, 2018

Lawatan ke Nasyrul Quran

Asalamualaikum dan salam isnin yang sejuk, Alhamdulillah minggu baru dengan semangat baru, Insya Allah. Aamiin.
baru lepas hujan sepanjang malam. nak g berbrisk pun jalan kat taman semuanya basah dan sejukkk... Ade je alasan untuk nak skip dari keeping fit tu kan...😜😜. so meh la ngadap komputer, cerita kisah rombongan cik kiah ke Kompleks Nasyrul Quran di Putrajaya semalam. lawatan diilhamkan oleh ketua muslimat kami. lama meerancang, baru semalam menjadi kenyataan... penuh satu bas rombongan kami. macam2 gelagat bila mak2 dan nenek2 naik bas... perkara yang agaknya dah bertahun tak buat... jadi seronok sangat lah tu...

excited sungguh mak2 dan nenek dapat naik bas sekolah yang cantik ni... nak naik pun berebut2... kalau budak sekolah dah tentu kena marah dengan cikgu kan...

ucapan selamat datang ke kompleks Nasyrul Quran... cantik dan sangat tenang suasananya..
 

bergambar selepas diberikan taklimat lawatan. semasa kami sampai memang ramai sangat pengunjung untuk slot pagi tu...ditunjukkan juga jumlah pelawat pagi tu seramai hampir 800 orang. semuanya datang dalam group dan dikumpulkan dalam dewan ini untuk diberikan taklimat sebelum lawatan dimulakan... bila pengunjung terlampau ramai dalam satu2 waktu, semacam berebut tempat section lawatan pulak... kami belum habis penerangan disatu bahagian, group lain pulak dah menunggu nak masuk...so memang tak dapat nak explore semua tempat sepenuhnya... mungkin boleh pergi lain kali pulak kan..

hiasan dalaman yang cantik didewan taklimat. lampu hiasan yang tergantung dengan tulisan Asmaul Husna sebanyak 4 buah dan sebuah lagi di main enterance yang sangat cantik...

antara yang dipamerkan di kompleks Nasyrul Quran...
 
dalam kilang... proses mencetak Al-Quran. tidak dibenarkan masuk kat sii, tapi diberi penerangan dari bahagian atas dan dapatlah kami melihat seluruh kawasan kilang ini..

selesai lawatan, cik kiah sibuk bergambar la pulak...

lepas dari lawatan tu kami ke mesjid putrajaya untuk solat disini... dan kami sampai tepat pada waktu zohor. untuk yang pertama kali sampai sini, memang tercari2 tempat untuk mengambil wuduk yang terletak ditingkat bawah...

sebelum mengisi perut, sempat lagi berposing... tapi memang payah sungguh nak dapatkan full corum untuk nak bergambar for the album rombongan cik kiah ni... so mana yang sempat jer la... dan terus proceed ke selera putra ditepi tasik untuk lunch..

 the sign... tapi tak de pun tunjuk arah Royal Hadramawt

untuk lunch kami... nasi arab di Royal Hadramawt, Selera Putra, tasik putrajaya. Alhamdulillah kenyang sampai tak terhabiskan nasik yang sebumbun tu! kuah dan sambal tak dapat enterframe pulak!

posing sebelum excited naik bas sekolah.... Alhamdulillah, dipermudahkan program pergi dan balik  lawatan kami. Terima kasih pada ketua muslimat dan semua ajk yang terlibat menguruskan lawatan ini. Syukur Alhamdulillah dan terima kasih sekali lagi.

3 comments:

Juls Julie80 said...

NQ ni dekat jer dengan umah tp x pegi2 lagi...aritu ade geng2 jiran nak wat lawatan ke sana tp bila memasing sibuk, last2 x jd pergi.. hhuhuuhu

Kak Rose said...

Juls, bila dekat memang macam tak rasa nak pergi kan... semalam ramai sangat pelawat dan mostly datang dari jauh, dari Perak, perlis dan pahang pun ada...

Bernard Ryan said...

🎆SOFT TECH GEEKS🎆
"Selagi Teknologinya, Ia Boleh Dipranggar"

  Terdapat beberapa orang yang mendakwa sebagai penggodam, berdasarkan kesaksian yang tidak masuk akal tentang bagaimana sesetengah penggodam membantu mereka menggodam telefon atau akaun e-mel seseorang, mereka juga memberikan janji-janji palsu seperti membuat kad kosong dan wang kertas, tetapi akhirnya mengambil wang anda dan hilang. Datanglah untuk memikirkannya, jika kad kosong sebenarnya, penggodam mereka sendiri tidak perlu bekerja untuk seseorang yang mereka hanya akan melakukannya untuk mereka dan menjadi sejuk.



Berikut adalah beberapa tip untuk mengetahui HACKER sebenar dan sah.

✔ SETIAP HACKER BELONGS UNTUK FORUM HACKING:
Forum ini adalah untuk Memantau aktiviti-aktiviti Hacker, dan untuk menghalang mana-mana Hacker daripada bil untuk tinggi untuk pekerjaan. Sesetengah individu yang mendakwa sebagai penggodam Dont malah mempunyai idea ini, yang mereka lakukan adalah mengiklankan secara dalam talian sebagai Hacker. Sebelum menyewa mana-mana Hacker pastikan dia tergolong dalam forum Hacking.


✔ KERJA HACKER DI BAWAH ORGANISASI:
Tiada penggodam yang harus berdiri sendiri, setiap Hacker harus bekerja untuk Organisasi. Anda melihat beberapa iklan seperti "Hackwizard, Hacklord, Cyberlord" dan semua cara crap yang mendakwa sebagai Hacker tetapi mereka hanya penipu dan spammer.


⑧NO HACKER HARUS MENGUMPUL WANG DARI ANDA, ANDA MEMBAYAR UNTUK ORGANISASI:
Tiada Hacker harus memberitahu anda untuk membayar kepadanya tetapi untuk membayar kepada organisasi yang dia bekerja untuk. Apabila menyewa seorang Peretas, organisasi yang dia kerjakan harus memberikannya kepada anda dan menerima pembayaran daripada anda, bukannya anda membayar kepada Hacker, fikirkan bagaimana jika dia menafikan mengambil wang dari anda? bagaimana anda membuktikan anda dibayar kepadanya?


⑧NO HACKER HARUS MENJADI ANDA BOLEH BOLEH HACK A BANK ATAU DIA BOLEH MEMBANTU ANDA MEMBUAT WANG (Blank credit card / Money flip):
Satu-satunya cara yang luar biasa untuk menghasilkan wang tanpa mendapat pekerjaan adalah dengan Perlombongan Bitcoin. Bitcoin perlombongan boleh dilakukan dengan menggunakan beberapa softwares dan peranti perkakasan.
Hubungi: miningbitcointech@gmail.com untuk lebih lanjut mengenai itu.

⑧NO HACKET MENGENALKAN IDENTITI KEPADA DIPERLUKAN:
Hacking adalah kerja yang menyalahi undang-undang, dan setiap Hacker sebenarnya bersembunyi, kecuali bagi mereka yang benar-benar bekerja untuk agensi-agensi Kerajaan dan dikenali untuk perkhidmatan yang ada.

DI SINI ADALAH BEBERAPA HAL-HACKER BOLEH MEMBANTU ANDA DENGAN:
✔ ATTACKS CYBER
✔CLONING OF DEVICE (Komputer & Telefon)
✔ RECORDS KRIMINAL PENYELESAIAN
✔KENALAN SCREENCREDIT
✔ PENINGKATAN FILES, MENGHANTAR FILES DALAM ORGANISASI, SEKOLAH E.T.C
✔EMAIL HACKS, AKAUN MEDIA SOSIAL HACKS
✔ BITCOIN MINING

Jika anda perlu menyewa Hacker, hubungi:

🎆SOFT TECH GEEKS🎆
softtechgeeks@gmail.com
Kami tidak sabar untuk menggodam anda.