Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, September 28, 2018

Pagi Jumaat minggu lepas...

Asalamualaikum dan salam jumaat buat semua..

 Salam Al-Kahfi dari tuan tanah pada pagi jumaat ini. semuga semua dalam lindungan dan rahmat Allah selalu hendaknya. nak jugak kongsikan kat sini kisah jumaat minggu lepas ni. rasanya dah laaaamaaa sangat tak buat bacaan Surah Al-Kahfi kat rumah kak rose ni... jadi nya kak rose pun mintak lah dengan ketua muslimat tapi slot dah penuh booking hingga tiga minggu kedepan. tetapi tetiba yang dah book untuk slot minggu lepas tu tak dapat nak buat, so ketua  muslimat pun offer kat kak rose. Alhamdulillah, dapat jugak akhirnya walaupun petang tu kak rose ade gader2 di KL dengan kawan2 yang datang dari jauh, dari kuala terengganu, temerloh, port dickson, penang, tanjung malim dan jugak yang masih menetap di KL... terima kasih pada kawan2 mengaji yang tolong kemas basuh pinggan mangkuk tu...

 dengan short notice, kak rose cuma dapat sediakan  lontong dengan sambal tumis jer... sebahagian nasik impit home made yang belum dipotong..

 seperiuk beso kuah lodeh dengan sayur kacang panjang, kobis cina, carrot, sengkuang, tempe, soon, tauhu fucuk, udang dan jugak udang kering.

sekuali sambal tumis dengan udang kering je.

 sejemput lontong yang sempat kak rose makan pagi tu... Alhamdulillah semua habis licin. senang kak rose nak kemas sbb nak tinggalkan rumah hingga ahad baru balik... so memang semua nak kena clearkan lah..

 kawan2 yang datang untuk bacaan Surah Al-Kahfi pagi tu..

 duduk pun kena berlapis2 sbb ruang yang sempit...

 terima kasih pada kak Som yang selalu jadi photographer kami..

 kak belakang tuan tanah tu meja penuh dengan kuih2 potluck yang dibawa oleh kawan2... segala macam kuih ada, pilih jer yang mana berkenan dihati. so tuan tanah kena sediakan plastik untuk tapau kuih2 tu... Alhamdulillah... sama2 abeskan semuanya, so tak lah membazir kan..

sebahagian pinggan mangkuk dan cawan yang kawan2 mengaji tolong basuhkan. nasib baik ada mangkuk pakai buang kan... lebih memudahkan tugas kak rose. tapi mohon maaf banyak2 lah pada kawan2 sbb kena makan lontong dalam mangkuk plastik... lepas habis jer kemas, terus zasss naik komuter ke KL pulak untuk bersama2 kawan yg datang dari jauh tu...


 by 12.30 dah sampai KL Sentral... tunggu kawan yang akan sampai dari port dickson pulak...

No comments: