Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, June 13, 2018

Iftar#27 mood raya is on!

Asalamualaikum dan salam ramadhan ke 28
kawan2 dah siap ker persediaan raya?

 semakin ramadhan mengundurkan diri, dan semakin syawal akan menjelmakan diri... memang lah mood raya is on... tapi raya kali ini akan sangat berbeza buat kak rose adik beradik. macam mana lah agaknya beraya tanpa mereka...salam pagi raya tanpa mereka...rutin raya berpuluh tahun akan sangat berbeza kali ini.. 😭😭  harap tabah lah wahai hati, walaupun cuma nak coretkan entry ini pun mata dah masuk habuk... semuga kak rose dapat laluinya dengan tabah bersama suami, anak dan adik beradik yang lain. kami akan balik jugak beraya dikampung, dirumah peninggalan arwah mak bapa yang kini tinggal kosong, kering dan sunyi tanpa penghuni... tapi rumah ini lah yang akan kami sentiasa rindu untuk kunjungi. Al-Fatihah untuk arwah mak dan bapa.. semuga tenang disana bersama doa kami yang sentiasa mengiringi...

 semakin ke penghujung ramadhan, semakin buntu rasanya nak sediakan menu berbuka... buah pun apa yang ada dalam stok jer... nak kena perabeskan... so ni jer yang ada... betik yang sangat manissss dan tembikai yang dah tiga hari hidang pun tak habis lagi... beso bebeno belinya... tapi dengan buah apa pun kak rose tak pernah jemu!

 
 menu berbuka paling sempoi.. just gorengkan potato wedges dan jugak tempura. cukuplah untuk kami berdua berbuka hingga nnti lepas terawih baru makan nasik..

 sayur lemak putih petola dan soon... berlumba2 menternak lemak dipulan puasa ni.. dan bila digandingkan dengan nasi panas2 dan ikan gelama masin, pukul 10 malam pun laju jer menyuapnya.

 ayam fillet goreng dengan kacang buncis...simple dan sedap buat kami berdua lah.


1 comment:

Nux V said...

wah, nampak sedap!!!