Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, June 15, 2018

Bahagia itu....

 

Asalamualaikum dan selamat pagi raya dijumaat yang barokah...
kak rose nak kongsikan coretan ini buat peringatan,
terutamanya untuk diri sendiri yang selalu lupa dan lalai.
benarlah, bahagia itu ada dalam diri
setiap pencari...
bilamana kita mampu menerima hakikat yang kita memang tidak pernah sempurna...
terima kasih pada Bahagian Dakwah Jakim yang kongsikan peringatan ini


Ketika aku ingin hidup kaya..
Aku lupa bahawa hidup adalah kekayaan.

Ketika aku takut memberi..
Aku lupa bahawa semua yang aku miliki adalah pemberian.

Ketika aku ingin jadi yang terkuat..
Aku lupa bahawa dalam kelemahan,
Allah memberi aku kekuatan.

Ketika aku takut rugi..
Aku lupa bahawa hidupkau adalah sebuah keberuntungan.

Hidup ini sangatlah indah jika mensyukuri apa yang sudah ada.

Adakalanya yang terindah bukanlah yang terbaik..
Yang sempurna tidak menjanjikan kebehagiaan.

Tetapi ketika kita mampu dan mahu menerima semua kekurangan dan kelebihan...

Itulah kebahagiaan. ♥

(Dipetik daripada facebook Bahagian Dakwah, JAKIM)

No comments: