Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, January 28, 2017

Gong Xi Fa Chai

 Gong Xi Fa Chai, The year of the rooster

  Happy Chinese New Year buat teman2 semua... we are Malaysian, celebrate semua perayaan. Raikan perbezaan dan sambut raya dengan gembira... tapi satu lah yang buat hari tak gembiranya... bila nak sama2 join balik kampung, highway semua jadi jem... tooooo many cars on the road. camner tu? so tahun ni kak rose cuma bertahun baru di rumah saja... mulanya plan nak balik kelantan tapi bila dengar keadaan banjir disana, teruskan batalkan niat tu... MIL pun tepon, jangan balik dulu, biar keadaan reda baru balik... tq MIL yang sangat memahami keadaan anak2 nya disini... Alhamdulillah, kawasan rumah MIL tidak terlibat dengan banjir, tapi jalan kekawasan tu pulak terputus akibat banjir.

 so.... duduk rumah jer la... jamu diri sendiri dengan murcott oranges yang sangat manis ni... dan juga bermacam kerepek hasil meronda kat air hitam semasa balik dari kampung...

dan bermalasan2 nak kedapo... so lunch hari ni tapau jer.  rojak dan cendol subang. Alhamdulillah dengan rezekinya... dan untuk dinner dah plan nak beli nasi kerabu pulak... gantung piok sempena tahun baru cina ni.