Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, July 7, 2014

Seripayaku famous for wrong reason!


gamabr pinjam cik google...kebun kelapa sawit

Asalamualaikum dan selamat pagi.... pagi kak rose x de nak kongsikan juadah berbuka kerana bila balik kampung memang la tak ade masa nak mengamik gambar bagaikan... pulak tu ramai adik beradik yang balik masa tu, masing2 dengan juadah mereka dan yang dimasak dikampung lagi.... meriah sungguh masa berbuka dikampung dengan keluarga tersayang.  tapi apa yang membuatkan Seripayaku ini menjadi gempar pada hari Jumaat lepas....

masa kak rose balik malam jumaat tu, sampai dikampung dalam waktu orang ramai baru keluar dari mesjid selepas solat terawikh, tapi yang peliknya ada pulak kereta polis ne no ne no....diantara banyak2 kereta tu... tapi masa tu x mengesyaki apa2 pun, mungkin polis buat rondaan semasa orang g terawih kot agaknya.... dan bila sampai disatu simpang jalan tu lagi lah ramai orang kampung berkumpul kat tepi jalan tu.... maklumlah jalan kampung kan sempit, so pelan2 mintak laluan dan rupanya disimpang itulah penemuan mayat rentung pada petangnya...Ya Allah Ya Rabbi, siapalah yang sanggup buat kerja macam tu dibulan puasa ni kan.... menurut cerita kawan2 mak kat kampung, agaknya kerja pembakaran dilakukan semasa orang ramai solat Jumaat tengahari tu dan masa orang kampung jumpa tempat tu masih berasap dan ade kesan tayar yang terbakar... dua hari kak rose kat kampung, ade jer polis sb yang berulang alik kat jalan tu, ada yang singgah kat rumah bertanyakan kereta yang lalu atau nampak mencurigakan.... tp kita kan x duduk kampung, so mmg tak dapat nak bantu lah. apa pun semuga kes ini dapat diselesaikan segera dan penjenayah dapat ditangkap dan diadili.... murahnya nilai nyawa sekarang ni kan, kemana hilangnya perikemanusiaan, sudah tidak ingatkah akan ada hari pembalasan buat penjenayah macam ni?

ni keratan akhbar yang kak rose copy dari myMetro...

Mayat rentung di kebun

Oleh Hafidzul Hilmi Mohd Noor

Batu Pahat : Penduduk Kampung Seri Paya Ayer Hitam disini, gempar apabila menemui mayat dalam keadaan rentung dipercayai dibunuh sebelum dibakar di sekitar kebun di kampung itu, lewat petang tadi.
Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 petang itu, mayat yang belum dikenal pasti jantina dan identiti itu ditemui penduduk kampung yang baru pulang dari kebun.

Difahamkan mayat itu dibakar bersama tayar kerana terdapat kesan tayar yang hangus ditemui di lokasi kejadian.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat Asisten Komisoner Din Ahmad ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata, siasatan lanjut masih dijalankan.

  MAYAT yang belum dikenal pasti ditemuui rentung dekat kawasan kebun di Kampung Seri Ayer Hitam, Batu Pahat, petang tadi.

"Setakat ini kita masih menyiasat kes terbabit dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 kanun keseksaan kerana bunuh," katanya

Artikel ini disiarkan pada : 2014/07/05

oh!!!!! Seripayaku famous for wrong reason.....

4 comments:

inazamri said...

posa2 pun ada org buat keja mcm ni ye.kejam sgguh

Kak Rose said...

inazamri, orang cam ni nak berlaku kejam tak kira masa. menakutkan!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Mcm nyawa dah xder nilainya...apa la salah org yg dibakar tu hingga dilakukn sekejam itu.

cik mala said...

Salam..la org sri paya rupanya kak rose ni.berjiran kg la kite,hihi..btw abg ipar saya asal sri paya mungkin kak rose knl kot