Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, May 26, 2018

Iftar#9 udang masak lemak ciliapi

Asalamualaikum dan salam Ramadhan ke 10
cepatnya masa berlalu, dah sepertiga perjalanan puasa kita
semuga diberikan kesempatan menjalani ibadah puasa hingga ke akhirnya..

 menu sempoi berbuka kak rose petang semalam.. udang masak lemak cili api yang tak berapa pedas.
cuma guna 2 biji cili api jer... tu pun dah terasa pedas pada kak rose ler!

 kerabu mangga yang juga tak pedas... guna sebiji jer ciliapi potong2 dan gaulkan... memang tak pedas langsung, boleh lah kak rose meratah. kalau nak tengok resepinya, boleh jenguk kat sini..http://seripayaku.blogspot.my/2016/07/kerabu-mangga-simple-dan-sedap.html

 kuih untuk berbuka, cek mek molek yang tak berapa nak molek... tapi rasa tetap umphh!

seedless jambu batu, tapi sayang a bit lembik, macam layu jer! tak crunchy dah.... dan mangga lebihan buat kerabu tu boleh lah jadikan dessert pulak kan... yang ni memang fresh dan crunchy dan tak masam langsung. tapi masih nak jugak taburkan dengan asam kulit limau tu... sijambu batu dah dimandikan dengan asam cicah pakchu 916 tu... Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah kurniakan...

1 comment:

JAMIL HASHIM said...

Pembuka selera ketika berbuka...