Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, May 22, 2018

Iftar#5 cendawan goreng berempah cajun

Asalamualaikum dan salam Ramadhan ke 6
Semuga kita diberikan kesihatan yang baik untuk terus mejalani ibadah dibulan Ramadhan ini.

 menu untuk kami berbuka petang semalam, kak rose buat cendawan goreng berempah cajun dengan udang dan segala sayur mayur dalam tu... sediakan awal2 segala mak nenek bahan dan masa nak bukak puasa tu baru gorengkan... tapi kak rose makan lepas balik dari terawih, so kalau siapkan awal2 terus masak pun ok jugak kan... resepi boleh check kat https://seripayaku.blogspot.my/2014/07/cendawan-goreng-berempah-cajun.html 

 
 ikan tenggiri goreng bersambal... suka taruk bawang banyak2. πŸ˜‹πŸ˜‹

 karipap inti ayan dan kentang...

 gulai tolo itik leftover... cukuplah ada 3 biji untuk kami anak beranak

the dessert, jambu batu gaul dengan asam cicah pakchu 916 dan oren markot yang sangat manis. Alhamdulillah dengan rezekinya, menu sempoi untuk kami berbuka. buat pun sikit2 jer, so tak de pembaziran. semuanya untuk sekali makan jer sbb sahur memang kami tak makan nasik.

2 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

semua sedap2 kak rose.

Kak Rose said...

SK, tengahari macam ni nampak apa pun sedap kan?.. hihi