Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, May 29, 2018

Iftar#12 paprik udang

Asalamualikum dan salam ramadhan ke 13
kawan2 berbuka masak apa ya?

 cerita berbuka semalam... kami tinggal berdua,, so masak pun ciput2 jer... cukup untuk sekali makan lepas balik dari terawih tu... sahur kami makan toast n nescafe jer. senang kerja kan... masak udang paprik pun 10 ekor jer, plus sayur2 tu jadi banyak jugak la jadinya..

 ayam masak kicap, buat 3 ketul bahagian peha... pun memang tak tak terhabis la kan..

 puff sadin, pun buat tiga ketul jer dengan isi sadin sampai kembung. nasib baik tak terburai dek terlalu gemuk isinya... sudahnya satu ada berbaki seketul lagi...

 murtabak daging ni en asben beli ditempat kerja.. so mewah dengan isi dagingnya... end up cuma termakan empat potong kecik2 tu jer dan selebihnya masuk dalam fridge... termakan kah nanti? tak tau lah tu..

dessert untuk petang semalam... sour plum yang manis dan chinese pear yang digaul dengan asam cicah pakchu916... yang ni memang tak berbaki lah... tiap2 hari buah mesti yang dulu habisnya..πŸ˜‹πŸ˜‹

2 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Selamat berpuasa kak rose..
Saya pun masak sikit2 kak..
Tinggal bertiga juga..
Kekadang pergi masjid negeri shah alam..
Iftar disana dan terus tarawih..

Bila weekend baru masak lebih..
Kakak dari asrama balik..
Tu yg meriahnya ☺

Mila@Rimbun said...

Selamat berpuasa, sedap2 menu iftar