Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, May 7, 2015

Jalan2 naik feri...

Asalamualaikum dan salam khamis... cerita awal bulan yang cuti back to back tapi tak leh nak balik kampung... so bawak diri jalan2 cari makan ke tanah besar.... lama sungguh tak naik feri, jakun pulak dibuatnya...nasib baik tak taunggu lama, feri pun sampai dan nampak banyak buah feri yang ada beroperasi dan penumpang pun dah berderet2 menunggu.... semasa dah sampai ke jeti Butterworth, punyalah panjang deretan kereta menunggu untuk masuk ke feri, al maklumlah cuti panjang kan.... walaupun dah ade deck atas bawah untuk kenderaan tapi tetap jugak banyak yang masih menunggu. kena banyak2 bersabar la ya....

 jeti yang menunggu kedatangan feri...

 feri Pulau Payar masih berlabuh dijeti..

 Pulau Payar dan Pulau Kapas sedang berlabuh next to each other.

 tuan tanah yang jakun naik feri.... nak jugak amik gambar buat kenangan...

dah sampai dah ke mainland.... rasa sekejap sangat!

ronda ronda cuci mata dan sampai ke Sungai Petani...

7 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Dah duduk Penang ni kakrose.. Jalan2 naik feri kita ye :)

Nooriah Abdullah said...

aduh rindu nya ferri dulu2 ni lah pengankutan kami kakrose, tahun 80 an haha skrg ni dah merindu ferri ku, klaau naik dulu2 mesti nak duduk depan tengok air haha

Ann Ishak said...

huhuhuhu saya tak pernah naik feri ke penang lagi...teringin jugak nak cuba

Kak Rose said...

Yati, mcm jakun pulak lama tak naik feri...hehe

Kak Rose said...

Noor, sekarang kalau naik pun nak diri kat depan...tengok air ya.

Kak Rose said...

Ann, nnti kalau datang Penang boleh la naik...

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI