Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, December 4, 2012

Pusat pemulihan....

 salam dan selamat petang yang sejuk.... hujan sangat lebat kat sini, macam dicurah2 je hujan turun! mekasih pada yang masih sudi singgah kat seripayaku ni.... tuan rumah tenggelam timbul je sekarang ni. vitamin m dah banyak sangat dah ni... dan aktiviti hari ni, pagi lagi dah ke sdmc, appoinment at 9am untuk buat physio therapy untuk lenguh2 kat urat belikat. buatnya kejap jer tapi pas tu jalan2 cari makan la...

 bli tahu poket ni kat gerai tepi jalan... isi cuma sengkuang n tauge... rasa slightly cam popia je @ 50 sen sebiji.

tapi yang muskil dihati... manakah nilai duit kita sekarang kalau pisang goreng yg senonet ni pun 50sen/pc... dah la cenonet, kelat pulak tu! saja amik gambo nak bandingkan besonya pisang tu dengan kunci yg panjang 2 inci ni. agaknya nak cover sewa gerai tepi jalan yang mahal tu kot.... banyak songeh betul kak rose ni kan.... nak puas ati buat la sendiri, ya x?

on de way balik singgah kat care4, pekena kuey teow kungfu pebret ni dengan teh o ais yg nyaman....

5 comments:

azieazah said...

Saya pun dah lama tak beli pisang goreng. Memang buat sendiri jer sekarang ni. Beli sesisir RM3-4, boleh makan puas!

Kak Rose said...

betul sangat tu Azie... puas makan anak beranak kan.

freemalaysiakini said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Goreng pisang besar tu pun dah 50 sen... sungguh tinggi harga barang di negara kita kan kak rose...

Tangan akak dah elok ke...

asmah yusof said...

fuhhh....dasyatnya bila grg pisang kecik tue 50sen sebiji..mmg puas kalau buat sendiri...pisangnya pun x kelat...kdg2 yg jual tue buat guna pisang lisut je pun...