Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, February 22, 2010

Soto Ayam


Selamat tengahari semua..... dah lunch ke?.... jom kita makan soto ayam ni untuk lunch.... soto ayam.... ajak2 ayam.... eeehhh.... kalau nak mai la.... huh berpeluh2 kak rose bersilat kat dapur nak siapkan semua bahan ni..... nampak senang tapi renyah.... tapi sebab nak makan kan... kuatkan semangat buat jugak..... resepi kuah soto tu kopi sana sini.... sebab guna bahan yang ada dalam fridge je.... jadi kena pandai2 suaikan lah ya tak..... tapi resepi pegedil ayam ni kak rose amik dari blog Rinn Chan tima kasih ya Rinn kak rose minta halal amik resepi nyer tu.... tapi ada yang kak rose tambah untuk suaikan dengan selera sendirik....

PERGEDIL
Bahan-bahan:
4 biji kentang, direbus dan dilecek
200gm daging cincang (kak rose guan daging ayam)
1 camca besar serbuk lada putih
1 camca teh garam
10 biji bawang merah, dicincang halus
1 sudu besar tepung gandum
(kak rose tambah bawang goreng dan daun sup dalam pegedil ni)

Bahan celup:
Gaul sebati 3 biji telur dan 1 camca teh tepung gandum.

Cara-cara:
1. Satukan kesemua bahan di dalam mangkuk dan gaul sebati.
2. Kepal adunan menjadi bulat dan leperkan.
3. Celup ke dalam adunan telur dan tepung dan goreng hingga masak.


jom jemput semua.....

5 comments:

ain said...

ni fav anak saya ni!!! every cuti sekolah, mesti wajib buat!!!

Kak Rose said...

Nasib baik dapat mama yang rajin, dapatlah makan soto yang mama buat kan... bertuah anak2...

Nora said...

sedapnye..lapo sy..huhu

Kak Rose said...

Jemput makan nora, gambo je kenyang tak?

Anonymous said...

If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.