Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, February 18, 2010

Aduhai kereta ku

Salam Khamis semuanya...... beginilah keadaan kereta kami pada ketika ini..... sedihkan..... sungguh pemandu yang x bertanggung jawap... dihentamnya keta kita pas tu tinggal cam tu je.... maklumlah kat parking, sapa pun x nampak siapa yang langgar..... tau2 bila kita balik dah begini keadaan keta kita..... nak jerit marah pun kat sapa..... selama lapan tahun kita belai dia tanpa ada masaalah (eh... ada juga .... power window selalu buat hal.... ) tetiba orang hentam cenggitu je..... dan lagi sedih bukan kita yang bawa masa tu.....apa nak buatkan.... tengahari tadi g bengkel..... tanyakan..... mekanik tu kata roughly about rm1800..... ganti lampu yang pecah tu.... x leh satu, kena sepasang gak, pas tu bumper yang dah pecah tu, ketuk lagi dengan cat sekali..... aduiiii... poning palo den.... apa pun nak kena wat gak..... ada sapa2 nak sponsor tak??????


9 comments:

deeja said...

Salam kak....
ehmmm...cam kete kiter je kak...dh la kete tu kiter baru beli blum sampai 2 tahun,jaga punya jaga...tetiba je,de org sanggup nk cium.nasib xkemek....jadi cam kete akak tu la.pastu,hsben g tmpat srvis mntk tlng diorng touchup...hehe..msih dlm warranty,leh le dpt free...
cian akak...xpe2...sabo je lah...

Watierman, rmanbkr said...

Salam Kak Rose....malang tak berbau...dugaan tu kak.....adalah tu hikmah disebalik setiap musibah tu kak....yang penting Akak selamat...!!
Nak..sponsor....alahai..banyak biji kek lagi ler Watie nak kena wat kak...!!!

Kak Rose said...

ya deeja, cian kan kak rose ni.... mungkin ada hikmahnya.... abang asik kata nak keta baru je.... ha ni dah dapat.... cat, lampu dan bamper baru !!!!!

Kak Rose said...

watie, sposnsor bau kek pun jadilah.... apa pun rezeki yang datang jangan ditolak... muga siap tempahan pada waktunya....

Fiza Nordin said...

aduiduiii mmg sakit hatilah klu kene camni kak rose...tapi apo nak buek,bende dah jadi,kan...sabo ajelah... apo laie nak cakap???hiks!

Kak Rose said...

Fiza, dah den koba kan paking elok2, tapi kena cium gak... nak buek camno... repair je la...

aidah said...

Salam Kak Rose,
memang sakit hati kan kalau kena macam ni. Kadang tu kita jaga kereta bagai nak rak tapi kalau dh nk kena tu kena jugak

Kak Rose said...

betul tu aidah, sakit hati jugak tetiba kena kuor duit baiki keta....uwaaaa....

Anonymous said...

If you are planning to Abercrombie and Fitch make a profit, Abercrombie then giving away promotional clothing Abercrombie Sale as a promotional gift will never Cheap Abercrombie let you lose your aspiration. Abercrombie outlet This is the best way to reap profits. The first step towards this is abercrombie Jeans by deciding your budget. A well Abercrombie Pants planned budget can get you the best promotional items at reasonable cost which will easily be Abercrombie Tees accepted by the masses. Regardless, Abercrombie Shorts selling branded promotional Abercrombie Sweaters clothing with your own brand is another way to gain instant popularity. The natural impulse for almost all retailers is to make a huge profit on the products already in the stockpile. But it would be wiser to purchase loads of unique promotionally priced clothing items, promote it at good deal basement price and then put it on the market of sale. This way the scope of attracting populace to the store increases. This merchandise actually pushes benefits with its attractive features. It not only provides name and popularity to your brand but also helps to reap noticeable profit also.