Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, August 15, 2022

Udang celup tepung

udang celup tepung yang gemuks2 memang sedap lah... tapi tak lah pandai nak buat macam yang kita makan kat terengganu ict yang pemes tu... tak pe lah kan, asalkan udang celuptepung camner pun rupanya tetap jugak udang celup tepung kan... dan ni yang paling mudah dan sedap lah pada tekak kami. tak perlu nak bersusah2 bancuh batter yang berbagai tepung tu, kak rose cuma guna bancuhan tepung bistari yang perasa asli untuk salutnya. 

memula bersihkan udang dan pat dry guna kitchen towel, gaulkan dengan sedikit tepung bistari tu dan lepas tu celup lah dalam batter pulak. dan goreng hingga kekuningan... dah siapppp. makan cengitu jer pun dah sedap, tapi kalau suka cicah dengan cili sos pun ok gak
 

1 comment:

Tiny said...

baca juga ; https://nelayantradisonal.blogspot.com/2022/08/udang-windu-sangat-papuler-di-dunia.html