Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, July 29, 2021

Masak lemak ciliapi telor itik cantik

Asalamualaikum san salam khamis dah hari ni... sayang dapo ni macam terbiar dah, tuan tanah tak punya kerajinan dan entah apa lah yang di sibukkan agaknya kan... apa pun ni nak kak rose kongskan resepi masak lemak ciliapi telor itik yang cantik ni, tak pecah bila masukkan dalam kuah tu... memula tu macam ada terbaca petua tu so tanya lah cik google kan..
cantikkan kejadianya... elok bulat bulat masuk dalam kuah gulai tu nanti..
rahsianya cuma kena rajin lah sikit... didihkan air panas bersama sedikit cuka, dan bila dah melegak air tu masukkantelor dalam periuk tu satu persatu dan angkat lah..
masakkan kuah santan dan bila dah melegak boleh lah masukkan telor yang dah dipoach tadi tu.. kalau suka campur dengn asam belimbing buuh punnsedap kan..
 

No comments: