Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, May 30, 2019

Iftar#23 murtabak segera

Asalamualaikum dan salam Ramadhan ke 25...

 Ramadhan semakin menghampiri ke hujungnya, dan semuga amalan sepanjang bulan yang penuh keberkatan ini akan diterima olehNya... Aamiin. dan menyediakan juadah berbuka juga adalah satu kemestian.. sebulan penuh kak rose masak, yang sangat jarang kak rose buat pada hari2 biasa.. seminggu sekali pun kurang rajin nak masuk dapo. bulan puasa ni kenalah rajinkan diri, sbb nak makan kan??? param? kalau boleh memang nak elakkan...

 dan semalam baru nak gagahkan diri buat cookies, so masak pun seadanya jer lah.. inti murtabak tu kak rose dah siapkan awal paginya, so petang tinggal nak add in yang lain dan gorengakan.. makan sekeping kecik tu pun tak leh nak abes... tapi buah mangga yang manis ni memang makan banyak lah. dan yang paling penting, minum air teh o suam kurang manis tu banyak2.. g terawih bawak bekal air kosong, minum in between solat, pun habis gak sebotol tu..

 lauk simple ikan kembung masak asam tumis... buat sikit cam ni pun tak terhabis anak beranak makan...
yang ni pulak kak rose gorengkan selepas balik dari terawih, so makan panas dengan naik hangat2 memang ngam sangat. ni dah kali kedua kak rose buat masa puasa ni. sedaplah pada kami anak beranak.. kak rose pilih cili hijau yang muda, so tak pedas lah... tu yang boleh makan baaaaaanyak! 😋😋

2 comments:

الرحمه للتنظيف said...



شركة تنظيف منازل بالخبر

شركة تنظيف منازل بالخبر شركة المثالية هي افضل شركة تنظيف بالخبر يمكنكم التواصل معها للحصول علي افضل خدمات تنظيف المنازل والشقق والفلل والبيوت والمجالس والكنب والسجاد والموكيت والمفروشات بجودة عالية ومواصفات قياسية حيث تعد شركة تنظيف منازل بالخبر اولي الشركات التي التي تخصصت في مجالل التنظيف بالخبر ولديها خبرة كبيرة وعمالة ماهرة وادوات تنظيف حديثة وطاقم عمالة مدرب علي اعلي مستوى فلا تترددوا في الاتصال بشركة المثالية للتنظيف بالخبر وسوف تحصلون علي افضل الخدمات المنزلية من نظافة ومكافحة حشرات بارخص الاسعار

الرحمه للتنظيف said...


شركة تنظيف كنب بالخبر
شركة صيانة مكيفات بالخبر
شركة تنظيف مطابخ بالخبر