Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, May 16, 2019

Iftar#10 cucuq sayoq

Asalamualaikum dan salam Ramadhna ke 11
Alhamdulillah dengan izinya kita semua berjaya melepasi fasa pertama.
Semuga terus diberikan rezeki untuk terus melepasi fasa kedua dan tiga pula...
Insya Allah..
 idea dari kawan dari utara... cucuq sayoq sedap, katanya... so kak rose pun buatlah dengan sayoq apa yang ada kat rumah ni... semua taruk itu dalam, kobis putih, carrot, daun sup, bawang holland, udang putih kecik2 tu, cili merah dan telor...sangat laku keras lah kalau cekodok macam ni kat dapo kak rose ni. Alhamdulillah... tak berbaki menu berbuka kak rose. tapi buat pun sikit jer. ya lah kami cuma bertiga jer kan..

 lauk pulak buat udang masak lemak cili api campur dengan kacang panjang ni...hari selasa dan rabu memang hetic sikit lah, pagi bertadarus dan petang pulak ade kuliah di mesjid... jadi sebelum ke kuliah tu kak rose dah siapkan bahan according to the menu yang dah ready. jadi lepas kuliah boleh terus singsing lengan kat dapo..cepat siap, boleh lah merehatkan diri untuk malam pulak..

 fillet ayam goreng bodo2 cam ni pun amik masa nak sedaikan kan... dari defrost, garam kunyitkan dan perap jap baru lah goreng... sedap jer budak tu makan.

 sayur kaler maler pebret tukang masak dan tukang makan jugak. kubis+snow peas+red capsicum+putik jagung+carot munger2 dan udang kecik2 yang putih tu..
apple merah dan murcott untuk dessert kami...Alhamdulillah dengan rezeki yang berbagai2 Allah bagi kat kami..

2 comments:

ANDAIANNYA said...

Salute dengan kak Rose..Tiap2 hari masak n masa terluang pergi ke majlis2 ilmu..bestnya..jeles pula

Kak Rose said...

Andaiannya... kak rose masak sikit dan yang mudah jer.. tapi lepas terawih mmg flat lah. hihi