Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, March 26, 2019

Nak yang mudah2 je...

Asalamualaikum dan salam selasa...

 kak rose ni kalau masak nak yang mudah2 jer... dan yang penting cepat nak sediakan dan cepat jugak dapat menikmatinya... macam tu lah bila tukang makan tak de dirumah, selalu kerajinan tu memang tak de lah. ade sesekali nak jugak amkan cam ni, tapi sudah tentu mostly bahan nya pun readymade jugak kan...

 ni yang kak rose guna...yang penting ada tanda halal kat situ.  just panaskan air dan masukkan tomyam paste yang jugak kak rose buat awal2 dah, bila dah melegak tu masukkan jer semua bahan...biarkan mereneh sebentar. dan ready untuk serve..

 
 tom yam paste home made yang kak rose sediakan awal2.. simpan dalam fridge, berbulan boleh tahan... senang bila nak guna dah siap ada.

 selain dari mix bebola tu, kak rose cuma tambahkan tomato, bawang holland, daun limau purut dan serai dalam kuah tu... perasakan jugak garamnya. kalau nak pedas boleh la tambahkan ciliapi yang diketuk dan masukkan dalam kuah yang melegak tu...

mudah kan... sedap dinikmati suam2. tak payah nak pergi ke family mart tu dah. kak rose meratah jer sbb memang tidak lah rajin nak masak nasi bagai kan!

8 comments:

ANDAIANNYA said...

Sedapnya....

ietams said...

sedap!

eyla said...

share mcm mana nak buat tom yam paste kak

Kak Rose said...

Miss Normala, masak yang campak2 cam ni memang sedap, kan.

Kak Rose said...

ietams, boleh lah mencuba nanti ya...

Kak Rose said...

Ayla Eyla boleh tengok kat sini ya..http://seripayaku.blogspot.com/2016/09/tom-yam-paste.html

Norlaili A Wahab said...

takyah dah singgah family mart beli oden hehehe

Ann Ishak said...

ini kalau ada nasi, sure menambah mangkuk jugak ni :D