Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, October 29, 2016

Seminggu berpergian...

 Friday to friday kak rose kak rose tak duk rumah.... berjalan merata ikut en asben mencari rezeki. ya la kerja tu kan mencari rezeki dan kak rose ni memang jenis takut nak tinggal kat rumah sorang2... so ikut membontot jer la... walaupun cuma duduk terperuk dalam bilik hotel pun tak per asalkan tak kena tinggal dirumah sorang2 kan...
 hari jumaat minggu lepas, di rumah peranginan batu feringghi... walaupun masih di pulau yang sama tapi sebab ada kerja hingga ke malam, jadi adalah lebih baik untuk ada tempat tido kan... dan kak rose pun boleh la lepak2 sepuasnya kat sini...  3 hari dua malam kat sini, kami balik kerumah di georgetown dansempat jugak bergotong royong mengacau bubur asyura petang tu.. esoknya berkemas pulak untuk ke Nilai..

petang baru sampai di Nilai, dan terus check in kat hotel ni... walaupun hotel ni sangat simple, tapi occupying rate adalah hundred persen masa ni, and mostly foreigner.  may be sebab ada MotoGP race yang berlangsung kat Sepang International Circuit dan kebetulan hotel ni sangat dekat dengan SIC. dan oleh kerana kami booking lewat, so cuma boleh stay for 4 days and three nights... dan selepas tu terpaksa pindah ke KL pulak..

 the very simple bilik hotel with very minimum peralatan at rm145/- per night with breakfast. yang penting bilik air sangat selesa dan wifi connection adalah very strong.... I is sangat suka, walaupun seharian duk dalam bilik jer... cuma keluar waktu nak makan je!

 dah kena keluar dari Sri Enstek, kami ke Lanai Kijang pulak... nasib baik kerja dah abes... malam tu berarak ke sini pulak..tak pe lah, at least shorten the way nak balik penang kan..

Accomodation yang sangat selesa untuk merehatkan diri setelah berpenat mencari rezeki sepanjang minggu... dan pagi semalam check-out dan balik penang...

check-out dan bye bye KL.... ada rezeki kami datang lagi...

No comments: