Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, July 3, 2016

Buah kabung

 buah kabung ni beli lama dah... sebelum puasa lagi dah ada betapa dalam fridge, tak termakan pun.... dan barulah semalam kak rose kuorkan dan hidang masa bukak puasa tu... eh... sedap pulak, tak de la manis sangat dan tidak jugak sampai berlekit2 bergula tu... dan buahnya pun besar2 dan sangat bersih jernih putih... sapa yang teringin bolehlah dapatkan nya dikedai jeruk Pak Ali yang ada merata tempat cawangan dia... tak rugi membelinya..

since batu kak rose ni tak elok lagi, so tidaklah kak rose makan masa sejuk2 yu... kuorkan dari fridge sejam awal barulah boleh makan... prevention is better than cure kan, so elok lah berhati2... elakkan makanan dan minuman yang sejuk2 hinggalah batuk ni betul2 sembuh...

1 comment:

Norhayati Mohd Isa said...

Lama tak makan buah kabung..
Sedap buah halwa