Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, April 25, 2022

Iftar #22 ikan bawal tiga rasa

nak rasa lah jugak ikan bawal harga kayangan ni...  semalam dapat lah masak tiga rasa ikan bawal dan digandingkan dengan nasik hangat2 memang ngam sangat lah. tak perlu lauk lain selain sayur petola tu jer. baru lah dapat menikmati sepenuhnya lauk ni. Alhamdulillah. resepi ada kat sini, cuma tukar ikan tu saja.
ikan bawal kayangan nan seekor sebelum dimekapkan... cukup lah untuk kami berdua.
sayur petola goreng dengan ikna bilis pebret kami..
buah semalam...buah betik dan mangga thailand yang sangat manissss leting!
dan menu berbuka kami semalam... tempura 4 ketul, semangkuk homemeade cendol dan buah2.. air nescafe dan nescafe o untuk tuan tanah. lepas maghrib barulah makan nasi. dengan berbuka yang sempoi cenggini, baru lah boleh makan nasi sepuasnya... tu yang buatkan jarum penimbang tak nak gerak turun tu. adusssss!!! 😜😜
 

No comments: