Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, May 1, 2020

Iftar #7 pengat keledek

Salam Ramadhan ke 8, salam hari buruh dan salam PKP hari ke 45...

 dah 45 hari kita stay at home kan... terkurung dalam usaha untuk memmutuskan rantaian covid 19.. semakin kita akur dengan arahan kerajaan, harap cepatlah semuanya berlalu kan.. dan kini kita dengan cara kehidupan normal baharu dibulan puasa ni, so masak2 pun seadanya, apa yang ada dalam stok lah... dan ni kali kedua kak rose berbuka dengan keledek, tu pun ada 3 biji besoooo lagi untuk dijadikan menu... nak buat kuih apa ek? en asben kalau membeli memang tak nak sikit2, jenuh lah tukang masak ni memikir nak buat apa lagi? any suggestion?

 sama juga dengan buah ni, berhari2 lah makan buah yang sama selagi stok tak abes... Alhamdulillah... ada jugak buah untuk berbuka kan..

 sayur tumis petola dengan fish cake jer.. masak sempoi cenggini lagi menyelerakan walaupun makan dah dekat pulul 10 malam...

ikan tenggiri masak sambal... buat dua potong pun cuma satu jer yang termakan...masak sikit jer sebab ada lauk leftover, kita makan yang tu dulu lah ya... ada orang tak makan menu2 letfover ni kan... buat kami no problem lah asalkan ianya tak rosak dan jangan membazir time2 macam ni kan..

No comments: