Lanai Kijang

Lanai Kijang

Saturday, March 21, 2020

RMO day 4

Day 4, restriction of movement order
Covid-19

Bismillahhirohmannirrohim... Allahhuakbar
Semuga bahaya Corona ini akan segera berlalu dan kembali kan kesejahteraan kita seperti sedia kala.
Jom sama sama kita berdoa, semuga Allah akan makbulkan doa dari kita semua..

Doa yang dipimpin oleh Ustaz Tarmizi, slps selesai membaca Surah Ar Rahman yang telah bersiaran langsung di program TV Al-Hijrah jam 12 tengah hari Jumaat 20hb Mac 2020
Marilah sama-sama kita baca berkali-kali dan AMINkan beramai-ramai. Ayuhhh!

A'uuzubillaahiminasyaitoonirrojiim
Bismillaahirrohmaanirrohiim
Allaahummaasolli'alaa Sayyidinaa Muhammad
Wa'alaa Ali Sayyidinaa Muhammad

Segala pujian bagi Mu Ya Allah Pemberi Rahmat.
Engkaulah yang kami sembah dan Engkaulah yang kami ma'arifat.
Engkaulah yang mentadbir dengan Kudrat dan Iradat.
Kepada Engkau kami mengadu saat senang dan melarat.
Kepada Engkau kami menadah tangan bila bicara tersekat.

Allahummaa Ya Allah! Melihat segala musibah dan penyakit yang merebak, ketakutan menyelubungi kami bila ia menjadi wabak. Tolonglah kami dalam menghadapi suasana yang terdesak, hilangkan segala keresahan yang memuncak.

Allahummaa Ya Allah! Kalau ada wabak dalam negeri dan negara kami, Engkau hancurkanlah!
Kalau ia dalam masyarakat kami, Engkau musnahkanlah!
Kalau ia dalam keluarga kami, Engkau hindarkanlah!
Kalau ia dalam diri kami, Engkau lontarkanlah Ya Allah!

Dengan nama Mu Tuhan yang bersifat Ar Rahman, hilangkanlah segala ketakutan dan kemudaratan samaada di bumi, langit, daratan dan lautan. Engkau Pendengar doa segala permintaan hamba Mu dengan Rahmat Mu bertautan.

Ya Allah! Engkau jadikan kaum hawa di samping lelaki, Engkau jadikan kanan di samping kiri, Engkau jadikan air di samping api, Engkau jadikan keriuhan di samping sunyi.
Maka kurniakanlah bagi kami penawar yang mengubati. Dengan itu Hasanah di dunia kami perolehi, kesejahteraan Hasanah Ukhrawi kami dapati.

Ya Allah Ya Tuhan kami, angkatlah wabak COVID-19 ini daripada kami semuanya Ya Allah! Kurniakanlah kesembuhan kepada saudara-saudara kami, sahabat-sahabat kami yang kini di uji dengan wabak ini Ya Allah!

Ya Allah Ya Tuhan kami, selamatkanlah, kurniakanlah kekuatan dan ganjarilah KHUSUSNYA kepada para petugas barisan hadapan kami Ya Allah. Para doktor, jururawat-jururawat, barisan anggota keselamatan, muslimin & muslimat seluruh masyarakat semuanya Ya Allah.

Perkenankan doa kami Ya Allah
Perkenankan doa kami Ya Rahman
Perkenankan doa kami Ya Rahim
Perkenankan doa kami di penghulu segala hari ini Ya Allah 😭😭😭

Allahummaa Aamiin Aamiin Aamiin Ya Robbal'Alamiin

3 comments:

coronagamepulsa said...

https://tamandapur.blogspot.com
http://seripayaku.blogspot.com
https://kembaraseorangmuslim.blogspot.com
https://goodcry.blogspot.com
http://hadiahbintangjatuh.blogspot.com
https://perducinta.blogspot.com
https://anakmak95.blogspot.com
https://malasaad.blogspot.com
http://tokrimau.blogspot.com
https://chetambiz.blogspot.com

Nur haura afeeya said...

Salam

Nur haura afeeya said...

Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni yeπŸ“’πŸ˜‰
Assalamualaikum salam sejahtera warga groupπŸ“’

1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit lutut kronik dan masalah saraf sendi2 dan juga kisah hidup pesakit kanser stage 1 sampai stage 4, pesakit gout kronik dan juga produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit.

2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba saya ni. Kanser yg sudah merebak ke organ-organ lain pun boleh diubati insya Allah.☺πŸ‘πŸ»

3) banyak pengalaman dah saya berdepan dengan pesakit2 kanser,sakit saraf,sakit lutut dan gout. Ramai yg dh pulih.

4)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dan lain lain

5) Puan Rasmani Binti Md Noh psakit lutut kronik yg terpaksa jalan mengesot esot atas lantai dan klau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi bunyi tulang yg sangat sakit. Hendak masak terpaksa gunakan kerusi sebab xmampu berdiri lama2 dan lepas 6 hari minum dah mampu berjalan lancar dan saraf kaki dah tak tegang dah. Mampu masak berdiri semula. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.


Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar kanser yg tepat .πŸ’ͺ🏼


▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.

..........................................................................
▪️Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan 1 tahun saja untuk hidup. Beliau setia dengan jus herba ini selama lebih 6tahun.
Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
Terkini (2020): Beliau pernah ditemuramah dlm rancangan Selamat Pagi Malaysia di Tv1 menceritakan tentang perjuangan beliau menempuh kanser dari tahap 4 hinggalah sembuh.
....................................................................................................................................................
▪Puan Rohana Binti Ismail seorang yang cergas dan aktif dalam mendaki gunung termasuk gunung Kinabalu dan lain2 gunung di Malaysia tapi sejak sakit bengkak lutut, segala aktiviti lasak terpaksa dilupakan sehingga nk turun tangga di ofis pun terpaksa turun bagaikan ketam turun tangga sebab lutut bengkak. Setelah minum jus ini, dalam masa 1 minggu saja kaki beliau dah semakin sembuh semula. Bengkak dah surut dan dlm msa 2 mingu saja mampu berjoging kembali, naik bukit dlm 8km jauh nya dah tak sakit2 dah lutut.
..........................................................................

▪️ Kanser Limforma B - cel tahap 4

En Shahrizal Taib, 41 tahun, pesakit kanser Limforma b cell tahap 4 ketulan di paru paru 8 cm pernah kena tebuk paru2 sebab berair ,tahun 2020. Dia mula minum jus herba pada tahun 2021. Pernah jalani kimoterapi 8kali dan radioterapi 15kali. Dia minum jus herba ini semasa dalam kimoterapi dan badan terasa bertenaga, tidak mengganggu proses kimo malah amat memberi tenaga tidak seperti pesakit lain yg tak minum herba. Herba bukan beri tenaga saja tp merawat sampai sembuh.


Call order wasap@call- En Mohd Zuhairi Bin Noordin- 017-4687570