Lanai Kijang

Lanai Kijang

Thursday, March 23, 2017

The result.... nangessss!

 Yearly check-up ni patutnya buat by year end hari tu... tapi masa tu kan sibuk sangat dengan mak hospitalised dan sibuk jugan nak berpindah ke shah alam... so tangguh tangguh nak buatnya... bila dah sampai tempat baru, lain pulak sibuknya... sibuk berkemas dan berulang kekampung jaga mak yang masih tak berapa sihat... dan dua minggu lepas kak rose sendiri kurang sihat, berulang amik neb kat klinik dan bila dah agak sihat tu buatlah terus ujian darah ni....
 sebelum demam dan batuk tu memang seminggu empat kali berbrisk walk dipagi2 hari... continue dengan makan oats dan minum susu omega yang to reduced cholesterol tu... tapi bila tiga minggu batuk dan demam... terus tinggal tu semua... dan terus buat blood test ni... dan ini lah resultnya.... kolesterol jahat tu telah naik dengan jayanya compare to last year's 2.7 je. siap dapat H flags, gitu!... uwaaaaa!!!! nak nanges pun tak guna kan... so pagi semalam dah start balik dengan brisk walk dan oats n susu omega... 6 bulan nanti nak check lagi... harap2 the result will be better la kan. Insya Allah.

 yang lain2 tu no problem, kata doctor... tak de flags tu kira ok la kot kan...

balik rumah nak hiburkan hati... makan murcott orange banyak2... bayar balik yang selama tiga minggu doctor tak bagi makan buah sbb batuk tu dengan harap kolesterol jahat tu akan turun bacaannya... boleh cam tu?

2 comments:

PH said...

Jangan risau, Kak Rose. Result boleh diperbaiki.

Anonymous said...

Amalkan air detox..mana tau result berubah..nak resepi air detox cari kat blog saya http://cararesepi.blogspot.my/. Ada juga saya kongsi pasal khasiat buah-buahan dan tumbuhan lain.