Lanai Kijang

Lanai Kijang

Tuesday, January 17, 2017

tepung malas

 Asalamualaikum dan selamat pagi kawan2 semua... ha... ada yang pernah dengar tak nama kuih ni. sebenarnya ni adalah cekodok pada kak rose, ada yang panggil jemput jemput, cucur udang dan bermacam nama lagi.... dan nama tepung malas ni my MIL yang bagi nama cam tu... tak tau lah ore kelate memang panggil jepuk ni sebagai tepung malah@malas!

dan ni lah dia tepung malah ie cucur udang malas kak rose.... dam semua dalam tu.... isi udang buh banyak2, taugeh, daun kucai, bawang besar, telor dan tentunya lah tepung.. air secukupnya dan goreng terendam... nikmati sepuasnya dengan cili sos... esok pagi2 kita pergi ber brisk walk, kurangkan balik lemak yang menepek kat badan tu... aci kan cam tu!

3 comments:

Mazni Azmi said...

Senangnya resepibkak rose ni. 😃
.
Semua main campak je. Taugeh la. Udang, daunnkucai lagi.
.
Hehe meriah betul

beat said...

mana kuali mana?ni yang geramm nk masak ni

Phong Hong said...

Sedap cicah dengan lada. Tak makan nasi pun tak apa.