Lanai Kijang

Lanai Kijang

Monday, September 26, 2016

Free cholestrol check-up

 Asalamualaikum dan salam pagi isnin buat kawan2 semua... semuga semuanya ceria dan dalam lindungan Allah jua hendaknya. dan untuk nak ceriakan diri kenalah sihat kan... so meh la kita buat pemeriksaan kesihatan yang berkala... kak rose memang buat tiap2 tahun dan Alhamdulillah sehingga kini masih diberikan kesihatan yang baik dan keputusan ujian pemeriksaan pun tak lah teruk sangat... cumanya ada lah yang kena jaga.... dan untuk nak jaga kolesterol, kak rose amik oats n susu omega disamping berbriskwalk yang buatnya on and off jer!

dan semalam, semasa bli groceries dan tambah stok susu omega, ada pulak free cholesterol check-up kat kaunter tu... tapi kena bayar dulu dan tunjuk resit baru boleh buat test tu... so bila dah bayar, kenalah masuk semula untuk buat test ni... dan resultnya macam kat atas tu la... ada additional of 0.05 daripada last year's test...  tapi dia pun kata, ni tak accurate macam kita buat test kat klinik tu, siap ada HDL dan LDL nya... yg ni cuma total kolesterol jer... lagi pun masa buat test ni non fasting...

 stok baru...harap2 lepas makan oats n minum susu omega ni, nanti bila hujung tahun buat blood test akan dapat result yang lebih baik daripada last year's one....

result yang dah dapat... total cholesterol 4.55 mmol/l, jauh sikit dari max nya < 5.2... dan harap2 tak lah sampai pada bacaan 5.2 tu... sendiri mau ingat la kan... kawan2 ada buat check-up tak?

sebenarnya dah beberapa hari kehabisan stok dan tak makan oats disebabkan nak try yang ada perisa cokelat ni, tapi manis la pulak... so tak termakan sudahnya.... nasib baik trial pack yg cenonet je, x la membazir sangat kan.

3 comments:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Saya check baru ni ..
Alhamdulillah turun kak rose..
Bacaan sebelum tu 5.8 huhuhu
sekarang turun 4.5 hihihi..

Kak Rose said...

Tahniah Yati.... banyaknya turun, buat camner ek?

raihanah said...

alhamdulillah so far kolestrol saya elok je.