Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, June 2, 2019

Iftar#26 biru mata hitamku...

 Asalamualaikum dan salam hari minggu, salam Ramadhan ke 28... dipertemukan kah kita dengan Lailatul Qadar? misi mencari nya masih diteruskan hingga ke akhir ramadhan. Alhamdulillah masih diberikan rezeki kesihatan fizikal dan mental untuk terus menjalani ibadah2 malam2 nya... dan siang hari pulak dengan macam2 commitment yang tak pernah habis kan,, dan satunya ialah nak sediakan juadah untuk berbuka puasa ni... kadang2 tu mmg buntu sangat tak tau nak masak apa... so alternative yang paling mudah... beli jer.  dan beef lasagna ni en asben beli kat tempat kerja..so berbuka lah kami dengan beef lasagna yang sedap sangat2 nih..

 selain beef lasagna, dibelinya jugak shawarma kebab ni....mewah dengan inti daging nya. tapi yang ni kak rose cuma mampu makan lepas balik dari terawih...no nasik lah hari ni.

 satu pacak lasagna tu bagi 2 orang, pun tak terhabis...si anak berbuka kat luar dengan kawan2nya.  en asben beli sampai 2 packs... dan 3 ketul shawarma kebab... sambung makan lepas terawih lah.

buah yang tak boleh tinggal untuk nak makan, besar sangat buah mangga tu.. hampir a kg sebiji, memang tak terhabeslah mangga ni. so tebal isinya, manis yak amat dan kak rose makan banyakkkk... patut ler timbang gerak sikit jer walaupun berpuasa hampir sebulan!

3 comments:

#JMBELOG said...

sedap semuanya

Norlaili A Wahab said...

sama la kita kak Rose. mana yang tak habis masa berbuka sambung lagi selepas terawih, panaskan pulak masa sahur hehehe. taknak membazir.
selamat menyambut hari raya aidilfitri kepada Kak Rose sekeluarga. Mohon maaf zahir dan batin ye.

Kak Rose said...

Selamat hari raya, maaf zahir batin buat Norlaili sekeluarga juga ya..