Lanai Kijang

Lanai Kijang

Friday, July 28, 2017

Pagi Jumaat tadi...

 Asalamualaikum dan salam Jumaat penghulu segala hari... harap semuan kawan2 sentiasa dalam lindungan Allah juga hendaknya... buat kak rose, pagi jumaat seperti kebiasaannya - kalau tak balik kampung lah- akan ada gathering untuk bacaan Surah Al-Kahfi bersama jemaah mesjid kat sini... tapi yang bestnya, kami para jemaah volunteer untuk jadi tuan rumah majlis ini dengan menyediakan sedikit juadah untuk santapan lepas majlis tu... dan tamu yang datang pulak memasing bawak pot-luck... maka jadi banyak lah menu untuk bekpes pagi tu... tapi tak pulak sempat nak amik gambo juadah yang penuh meja tu... huhu...kak rose cuma sediakan pulut gulung serunding untuk majlis ni.

 ketua muslimat kami yang sentiasa ada bersama dan sedia memimpin kepada kami semua... terima kasih Puan Hajjah Mariam Yusof...

 pot pet sebelum majlis bermula...

 time to catch-up.... seminggu sekali kan, so banyak lah cerita ceriti, sebahagian dari yang hadir..

 antara jemaah yang sentiasa ada bersama...

 tuan rumah kali ini... Puan Hajjah Hamidah Ahmad... terima kasih mak aji yang sediakan makaroni goreng yang sedap dan jugak 6 biji lagre pizza untuk kami semua...dengan begitu banyak juadah, sudahnya kami ramai2 tapau bawak bekal balik... pergi dengan tupperware berisi pulut gulung serunding... dan ni dia masa balik tadi...


mma----->>> macam2 ada!
hingga jumpa lagi jumaat depan, Insya Allah.

2 comments:

Ann Ishak said...

seronok kak, pegi bekas berisi...balik pun bekas berisi jugak tapi dengan juadah yang lain pulak :D

Phong Hong said...

Seronok buat gathering macam ni.