Lanai Kijang

Lanai Kijang

Sunday, January 11, 2015

Penang here we come...

31st December 2014, hening pagi rabu selepas subuh kami memulakan perjalanan untuk meneruskan kehidupan ditempat baru. tinggalkan kenangan yang pahit dan yang indah2 kami bawa bersama ke penang...semuga tempat baru akan lebih memberikan kebahagiaan yang berganda... welcome to Geroge Town, Penang.
 
melalui the forever famous jambatan pulau pinang. walaupun dah banyak kali datang ke penang, tapi perasaan tetap tak sama bila kedatangan kali ini adalah untuk menetap disini.... sedaya upaya menahan air mata jangan jatuh untuk tidak menambahkan kesedihan, berulang kali hati mengatakan we are moving here for good. tapi tu la angguk dikepala dihati tidak. susahnya memujuk hati!

 melalui jalan yang sentiasa sibuk dan trafik yang bersimpang siur, begitu juga hati... bercampur baur perasaannya. hutan batu disepanjang perjalanan kerumah baru...

 melalui jalan padang kota, sempat snap menara jam dibulatan ni....

 akhirnya sampai kerumah yang kami akan tinggal.... dan lori barang pun dah sedia menunggu to be unload. 1st lori penuh dengan kotak dan dua buah motor. pokok2 kesayangan pun kak rose bawak!

 2nd lori, segala mak nenek barang ade dalam tu.... nasib baik pihak movers ni siap sediakan pekerja untuk unload and susun kotak2 yang diturunkan dalam satu bilik yang kak rose jadikan store.

en asben macam toke beso tengah supervise derang unload barang2...

sebahagian dari kotak yang dah disusun dalam bilik... tak tau begini banyak harta karun kak rose bila dah dikumpulkan.95 kotak dan tak termasuk barang2 yang hanya berbalut cling film.... entah bila la nak sudah berkemasnya!

5 comments:

Unknown said...

asaalm kakrose, sayang nya tak dpt jumpa kalau time masa saya balik dulu best gak nk tengok umah kakrose kat penang ni, tunggu balik kampong lagi nk gi penang lahhhh

Anonymous said...

Salam kakrose,selamat datang ke pulau pinang

Kak Rose said...

Waalaikum salam Noor, asik sesat jer jalan kat penang ni.... adoyaiii la!

Kak Rose said...

Anon, tq.

inni osman said...

selamat dtg ke Penang kak Ros...Penang dkt mana...