Lanai Kijang

Lanai Kijang

Wednesday, January 27, 2010

Sambal ikan bilis n tempe


Salam semua..... sambal ni kak rose masak sebab teringin sangat nak makan.... actually semalam dah makan kat restoran cili padi tu... rasa tak puas lak.... jadi hari ni kak rose merajinkan diri buatlah sambal ni.... kebetulan semalam abang balik dari KK beli punyalah banyak ikan bilis dari sana.... itu belum lagi yang kawan2 kirim.... ah... kak rose boleh bukak kedai jual ikan bilis dan udang kering juga.... terima kasih ana dan din dengan segala kiriman tu....(walaupun cokelat yang kak rose kirim dari Langkawi dulu tak sampai ke tangan korang!.... hai kesian kan.....) apa nak wat tak de rezeki lah tu kan..... mari kita layan sambal ikan bilis versi kak rose nyer ni..... campur dengan tempe dan kentang goreng.....hah buat satu pinggan besar baru puas makan..... layan tekak jawaku ini.... (selepas makan banyak tempe ni harap2 nnti kulit muka akan jadi halus dan gebu macam bekas MB selangor tu he he he....)

sambal ikan bilis n tempe

pemberian ibu Sharifah dan abang beli dari KK


4 comments:

ain said...

saya pun suka sambal ikan bilis ngan tempe!! suka ratah gitu2 aje.

Love Says it All~ said...

LEARN MAKEUP WITH EYRA RIZAL TOUCH!
MAKEUP CLASSES AVAILABLE!!!
Personal/self grooming makeup class:
-basic class
-introduction of products & tools
-types of foundation
-shading & contouring
-eyebrow shaping
-usage of certain products
-oily, dry & normal skin
-face shape/chart
-suits for dinner, day, event makeup
Personal class schedule:
21/3/2010 : SHAH ALAM RM150/PAX (E.R MINI STUDIO)


Bridal makeup class (2 Days)
-Basic to advance
-(all of the above point)
-including extra tips and tricks
-2 shawl & hair styling
-engagement, wedding, heavy event makeup
**Bridal class schedule:
-27 & 28 FEBRUARY 2010 : SHAH ALAM RM500/PAX (E.R MINI STUDIO)
-27 & 28 MARCH 2010: IPOH RM500/PAX

** classes include goodie bags. different gifts for each individual
** lunch, products & tools will be provided
** certificate of attendance will be given

(Other Promotion)
PHOTOSHOOT/MAKEOVER PROMO 30% OFF!!
Harga asal : RM200/person
Harga Promotion (30% less) : RM140

Package includes:
- 1 A4 size picture
- 3 4R pictures
- Free 1x makeup by Eyra Rizal
** including shawl styling
** including hair styling/ simple hairdo
- Free Cd memory
** add on: Makeup changing RM40/per makeup
** add on: 1 A4 size picture RM10
** add on: extra shooting RM15/10 pictures (will be kept in a CD)

> 10 pictures will be shooting for each person
> limited up to 10 people only
> booking RM50 only


WHEN: 7 MARCH 2010 (SUNDAY)
WHERE: E.R MINI STUDIO @ SHAH ALAM
TIME: 10:30AM (makeup starts)
LATEST BOOKING BY 5TH MARCH.


WWW.EYRARIZAL.COM
0162128740
FB: EYRA RIZAL @ EYRA RIZAL TOUCH

Kak Rose said...

ain, sesekali masak cam tu, uih.... sedapnya.... kak rose pun suka ratah gitu je...

marliy kama said...

JANGAN BACA ! KALAU ANDA TIADA JERAGAT, KULIT KUSAM, CEPAT LETIH, NAMPAK TUA & KULIT BERMIMNYAK

HANYA 5 HARI. CONFIRM JADI !

Jika anda serius ingin berubah, berikan saya beberapa minit untuk menerangkan rahsia kecantikan ini.

Untuk info lanjut sila layari :-
http://youwhite-beautextreme.blogspot.com

Antara Manfaat Utama YOUWHITE™

————————————-
► Mencerah & Menggebukan Kulit seawal 5 hari
► Mencerahkan kulit ke tahap maximum
► Menjadikan kulit glowing naturally
► Anti Penuaan
► Memperbaiki sel sel kulit rosak
► Mengecutkan Jerawat
► Menghilangkan jeragat dgn pantas
► Memudarkan Parut parut jerawat
► Menghilangkan Kulit Kusam & Tidak Bermaya
► Menghilangkan Kesan Lebam Di Bawah Mata
► Memberikan tenaga harian yg luar biasa
► Memberikan tidur yg berkualiti

========================================

Bayangkan selepas 1 kotak Youwhite.....

► Suami berkepit tak mahu keluar rumah
► Kawan kawan mula cemburu dan merah mata
► Keluarga mula bertanya rahsia kecantikan
► kelihatan 10 tahun lebih muda dan yakin

=======================================

TESTIMONI BERGAMBAR, SILA KLIK LINK :-
http://youwhite-beautextreme.blogspot.hk/2013/11/gambar-terbaru-pengguna-youwhite.html

ANDA HARUS BERTINDAK SEKARANG!

☒Rendah diri kerana kulit kusam , badan lesu sepanjang hari
☒Malu dengan jerawat serius
☒Buntu mencari penyelesaian dgn jeragat serius
☒Ditegur kelihatan tua dr usia
☒Dipandang serong kerana wajah gelap, tak menarik

HARGA PASARAN RM119/SEKOTAK/15 SACHET
(Postage RM6/SM , RM10 Sabah/Sarawak)

****AWAS!! TAWARAN UNTUK YANG INGIN BERUBAH
****AWAS!! TAWARAN UNTUK YANG INGIN BERUBAH
****AWAS!! TAWARAN UNTUK YANG INGIN BERUBAH

PROMOSI KUOTA
RM110 / SEKOTAK FREE POSTAGE (50 ORANG) - TERHAD

REBUT PELUANG TAWARAN INI DENGAN LAKUKAN SALAH SATU LANGKAH BERIKUT

1. KOMEN 'PM'
2. HANTAR KE 0136420231